Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
SP ve skeletonu 2024/2025

Odstoupení mrzí, možná to bylo předčasné, uvažoval Plechatý

Praha – Navigátor Martin Plechatý si zpětně myslí, že rozhodnutí odstoupit z Rallye Dakar, kde jel v buggyně spolu se zkušeným Josefem Macháčkem, bylo předčasné. Oba zastavila na voze Optimus technická závada v šesté etapě. "Byla to hřídel, která vede do převodovky. Ta hřídel byla prasklá a zlámalo to lamely spojky," upřesnil Plechatý, jinak zkušený jezdec na čtyřkolkách, stejně jako Macháček.

"Ty stroje na Dakaru jsou tak namáhané, že může odejít cokoli. Nelze to svádět na špatnou přípravu nebo vadný materiál či díl. Prostě se to stalo a mohlo odejít cokoli jiného," řekl Plechatý v rozhovoru pro ČT sport. Před odstoupením byl s Macháčkem na průběžném 45. místě. "Odstoupení z tak velkého závodu, na který se připravujete celý rok, mrzí. Rozhodnutí na trati ale bylo rychlé. Padlo to po pěti minutách. S odstupem to možná bylo unáhlené," zamyslel se.

"Vedli jsme si docela dobře. Den byl parádní, měli jsme za sebou asi 280 km rychlostní zkoušky a jeli jsme téměř bez chyb. Předjížděli jsme spoustu aut v prachu a docela se nám to líbilo. Měli jsme skvělé tempo a bohužel zničehonic přišla rána a Pepovi přestala buggyna řadit," zavzpomínal Plechatý.

Josef Macháček
zdroj: PR autor: Barth Racing

Příznaky, že něco není v pořádku, prý byly už den předtím. "Říkali jsme si ale, že to může být cokoli, např. zapadlý kámen. Čekali jsme na to, zda se to projeví ještě nějakým větším způsobem. A bohužel se to projevilo," uvedl Plechatý. Myslí si, že kdyby byl s Macháčkem ve větším týmu, rozhodnutí by bylo jasné – okamžitě začít s výměnou. "Prostě hlavně ať to nebouchá. My máme pouze jednoho mechanika, který dělal na buggyně až do rána, ale nedalo se to stihnout," dodal.

Problémy nicméně nastaly už po prvním dni. "Zajeté to bylo dobře, říkali jsme si, že to půjde, sedli jsme si, nikdy nebyl žádný problém. Jediná chyba byla v rozhodnutí, kdy jsme do druhé etapy nastupovali s již ojetými koly. Bylo to takové šetření pneumatik, které tam nemělo být, a 10 kilometrů před koncem rychlostní zkoušky kola odešla. Tím pádem jsme chytli velkou ztrátu, dojížděli jsme to na disku. Následně jsme startovali ze zadních pozic a museli jsme předjíždět auta v prachu," řekl Plechatý.

Na spolupráci s Macháčkem si každopádně nemůže stěžovat. "My jsme spolu najezdili minimum, ale s Pepou se známe strašně dlouho a víme, co jeden od druhého má čekat. Měl jsem ale malinko obavy, protože čtyřkolkáři bojují na trati sami za sebe. V tomhle případě jsem se musel spoléhat na Pepu, že ví, jak jede, protože jsem měl hlavu sklopenou do roadbooku," uvedl Plechatý s tím, že se oba rozhodli pro co nejmenší střídání za volantem.

Účast na příštím Dakaru zváží až podle nabídek. "Neodmítnu ani auto, ale rád bych čtyřkolku. Ty jsou pro mě pořád výzva, mám je rád," zdůraznil Plechatý.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články