Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
Tour de Ski 2024/2025

Obhájit Dakar je těžší než ho vyhrát poprvé, říká před startem Macík

Už za několik dnů znovu vyjede na trať. Martin Macík se v Saúdské Arábii vydá za obhajobou svého vítězství v kategorii kamionů. Pozice šampiona je podle něj hodně složitá.

Martin Macík
zdroj: ČTK / Profimedia

"Říká se, že obhajovat titul je horší než ho získat. Já s tím naprosto souhlasím," řekl Macík. "Když už vyhrajete, tak buď uspějete v blízkém startu kariéry, kdy jste schopní říct, že je to překvapení, nebo děláte vše pro to, abyste uspěli, a po dlouhých letech je to zadostiučinění, což byl náš případ. V obojím ale zjistíte, že udělat to znovu, je hrozně náročné. Už jsme těch Dakarů pár odjeli a víme, že to bude úplně jiný Dakar, úplně nový Dakar a vůbec to tak nemusí dopadnout," doplnil Macík.

Pětatřicetiletý rodák z Benešova se stal v minulé sezoně prvním Čechem od roku 2001, který Rallye Dakar v kamionech vyhrál. Naposledy se to povedlo Karlu Lopraisovi. Macík si tím splnil nejen osobní, ale i rodinný sen. Na slavné soutěži dříve několikrát startoval také jeho otec a současný šéf týmu MM Technology Martin Macík starší.

Video nelze z licenčních důvodů přehrát
MM Technology představil nové týmové barvy pro Dakar

"Nebyli jsme na to připravení. Vždyť připravte se na vlastní vítězství..., to je blbost. Děláte vše pro to, ale nejste. A najednou vám to někdo poví a vy si řeknete: 'Ty jo, vždyť je to 23 let.' Je mi 35, dělám to 13 let a táta dokonce 22. On jel poprvé rok poté, co Karel ten Dakar naposledy vyhrál. Myslím, že je dobré si to pamatovat a říct si, že je to zpět v Česku. Jen tahle myšlenka je speciální. I když je to jen jeden rok a jedna výhra, už vám ji nikdo nevezme. Jsem na to hrdý," doplnil Macík.

Po triumfu pozoroval nárůst popularity a zájmu. Mnohem víc se ale posun odrazil v rozvoji týmu. Stáj MM Technology vypraví na Rallye Dakar devět kamionů postavených v Sedlčanech. Macík také uzavřel partnerství s výrobcem pneumatik Prometeon či firmou Festa, která mu dodává nářadí. "Mohu poprvé říci, že se můžeme nadechnout a plánovat. A to je, když chcete být na špici, hrozně důležité," řekl Macík.

Pojede nejen v nových týmových barvách, ale také ve vylepšené specifikaci kamionu Iveco. "Bohouše", jak vůz nazval, už otestoval v říjnu na Marocké rallye a vyhrál. "Je to upgrade z EVO3 na EVO4. Spolehlivost, materiálové věci, rozložení váhy a nová elektronika. Není to nic velkého, ale pro mě jako řidiče, který v tom sedí denně, je super, když vím, kde co je," uvedl český závodník.

Martin Macík
zdroj: facebook.com/mmtechnologydakar

Nemít problémy, nedělat chyby

Soupeřů, kteří ho budou chtít sesadit, je několik. Jmenoval Nizozemce Keese Koolena a Mitchela van den Brinka či krajana Aleše Lopraise. Ten skončil v minulém ročníku druhý. "Uvidíme, Dakar není o tom být nejrychlejší, ale o tom, nemít problémy, neudělat chybu a dojet. Pak teprve můžete vyhrát," doplnil Macík.

Při pohledu na rozpis tratě nadcházejícího ročníku označil za klíčové hlavně úvodní etapy. "Líbí se mi to, ale ten začátek bude náročný a extrémní. Trochu se bojím, že se tam hned oddělí plevel od ostatních a nebude to jednoduché. Hned na začátku se udělají velké rozestupy," odhadl. Za důležité označil 2. a 3. etapu, tzv. Chrono 48, kdy závodníci absolvují ve dvou dnech od 5. do 6. ledna přes tisíc kilometrů.

S pozicí obhájce prvenství se ale pokusí nezaobírat. "Bude to jiné. Moc se na to netěším. Budu startovat z prvního místa, ale od druhé etapy může být vše jinak," konstatoval Macík.

Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články