Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
MS smíšených dvojic 2024 Švédsko

Místo v autě do bivaku letecky. Něco takového jsem zažít nechtěl, řekl Zapletal

Podle plánu se měl po páté etapě dostat do bivaku klasicky, tedy za volantem svého vozidla. Čtvrtek ale Miroslavu Zapletalovi přinesl nevšední zážitek, jelikož do cíle ho dopravili letecky. Za vše mohla technická porucha jeho fordu, který ukončil naděje českého pilota v dobře rozjeté Rallye Dakar. Zkušený závodník musel auto nechat na trati, věří ale, že se v neděli po dnu volna postaví opět na start a v soutěži bude pokračovat v kategorii Dakar Experience.

Miroslav Zapletal na Dakaru
zdroj: ČTK/Panoramic/ autor: Eric Vargiolu

"Že na tomto závodě poletím vrtulníkem a poté ještě letadlem do bivaku, to jsem si tedy nemyslel. Je to takový bonus. Bylo to parádní, ale něco podobného jsem určitě nechtěl zažít," pousmál se Zapletal. "Po projetí kontrolního bodu 5, když jsme to měli do cíle asi 125 kilometrů, auto zůstalo v dunách funkční jen na volnoběh, takže nebylo možné pokračovat dál," popsal Zapletal problémy.

Společně s navigátorem Markem Sýkorou se sice snažili vůz opravit, ale nepodařilo se jim to. "Asi se porouchalo něco na vstřikování," řekl sedminásobný dakarský účastník, kterému před čtvrteční etapou patřilo 18. místo v průběžném pořadí. "V pátek pro auto pojedeme a pokusíme se ho opravit. Když se nám to podaří, tak už jsme s organizátory domluvení, že se po dnu volna vrátíme zpět do závodního režimu. Jen musíme projít přejímkou a lékařskými testy, mimo jiné na covid," řekl Zapletal, jenž na slavném závodě skončil v roce 2009 sedmý a loni dojel šestnáctý.

Je nám líto, video expirovalo.
Sestřih 5. etapy Rallye Dakar

Podobné problémy jako Zapletal měl i Jan Tománek v kategorii kamionů. Jeho posádku zastavila porucha převodovky. "Etapu jsme rozjeli pěkně, na prvních mezičasech jsme se pohybovali v první desítce, ale bohužel se projevily problémy, které začaly už v první etapě, kdy jsme jeli bez spojky," uvedl Tománek.

Pilot kamionu Tatra ve čtvrtek dojel do cíle jen s pomocí jedné rychlosti a mimo předepsanou trať. "Zůstala nám jedna rychlost, na kterou jsme dojeli zbývajících 340 kilometrů do bivaku. Samozřejmě mimo trať, protože s tím se přes duny opravdu jet nedalo," řekl člen týmu Instaforex Loprais Praga. I on počítá s tím, že se do soutěže opět zapojí od 7. etapy. Hlavním úkolem Tománka na Dakaru je totiž krýt záda Aleši Lopraisovi.

Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články