Macík se chce poprat o nejlepší desítku. Dakar je ale hodně o štěstí, říká
S historicky nejnižším startovním číslem 504 se v lednu postaví na start Rallye Dakar pilot kamionu Liaz Martin Macík mladší. Pátý muž minulého ročníku slavné soutěže předpokládá, že jej opět čeká hodně náročná soutěž. Chce však závodit a pokusit se vylepšit své životní maximum.
![](https://fs.ceskatelevize.cz/cache/image/ZTlmZmM3MGEwYzRhZDkwMl3roU_PyujzeuwACB39pLKrE92nd3DJs4Il0rJgDx8wwX4G37Uvo6PUOmFb38H4NWvMldS1HRHemRNEmxsi-ZpSB7pLvw2ReucZ80_45J9_Cc8wIeaHIN4NkcuXZF-xYhUpUhtMxtAlISeuVF7evW6NRTovofYxApXVVStsAQqW3oZAOgACytoYzRmwZFvbsg.jpg)
"Samozřejmě že chci opět dojet do cíle, ale jsme závodníci. Stejně jako Martin Prokop nebudeme říkat, že se chceme svézt. Pokusím se být co nejlepší. Určitě se chci prát v Top 10, a pokud se mi podaří jako v minulém ročníku zasáhnout do pětky, budu rád," řekl Macík.
Poukázal ale i na skutečnost, že k dobrému výsledku musí mít jezdec i štěstí. "Je to i o tom, jak pojedou ostatní. Kdo udělá chyby. Dakar je hodně o štěstí, což je kolikrát náročné na psychiku. Kolikrát si říkáte, že vy to stejně nerozhodnete," uvedl Macík.
Závodní liaz prohnal naposledy o víkendu na trati v Sedlčanech, aby si ověřil, že všechny změny na autě fungují. "Šlo o rozložení váhy, výkon motoru, větší nádrže a práce na brzdách. Takže to, co není vidět, ale bude na závodě potřeba," popsal.
![](https://fs.ceskatelevize.cz/cache/image/MjY5OTJmMWI3YjM1MGM0OPoqrU6xIGICNrxL_NTdi5ER7-QIN__3At_XVotz-HXclv9_z0YUc4dw_h8H8ye4ONBisyGDer5gVvXosEOrlbYKT6NcUw-6hrnEC1-AP4qM9vsQJhOb3CgzbA0EBKjb789aP5Y7bvu6xa0xbCV7dZF9QLKlDVepeNSFYZ54FvlXMNC7_pJ-OXcsAFknyF-37w.jpg)
S rostoucím počtem startů a přibývajícím věkem je pro Macíka důležitá i bezpečnost a zdraví posádky. "Sám jsem po druhé operaci kolena a musím řešit i další věci, a vše díky tomu, že se věnuji sportu," pousmál se osmadvacetiletý jezdec.
Pozici nejlepšího českého motorkáře hájí Jan Brabec
Členem týmu Big Shock Racing bude opět i motocyklista Jan Brabec, jehož čeká druhý start na Dakaru. "V minulém ročníku mě Peru bavilo a teď se jede jen v Peru, což je fajn. Písek je super, je technicky náročný, musíte na něm umět jezdit a to mě i více motivovalo v tréninku," uvedl Brabec. V průběhu roku absolvoval pět dálkových soutěží a vždy jezdil na "dakarské" motorce. "Chtěl jsem, abych si na ni zvykl," uvedl.
Zkušený motocyklový jezdec skončil při své premiéře na Dakaru na 39. místě, v lednu by se rád zlepšil. "Na druhou stranu už to mám v kariéře nastavené tak, že si můžu závodění užívat bez toho, abych sám sebe tlačil k nějakému výsledku. Opravdu se těším se na Peru a ježdění v dunách," podotkl Brabec.