Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
Davis Cup 2024

Macík mladší chce na druhém Dakaru hlavně dojet, rád by byl v patnáctce

Praha - Jméno Martin Macík figuruje ve startovní listině legendární Rallye Dakar již více než deset let. V nadcházejícím ročníku však bude kamion Liaz podruhé pilotovat Martin Macík mladší. Pětadvacetiletý syn zakladatele týmu KM racing před necelým rokem při své premiéře za volantem do cíle nedojel, tentokrát věří, že se mu to podaří a navíc bude schopen pohybovat se v elitní patnáctce. 

Martin Macík mladší
zdroj: ČTK autor: Kozák Martin

"Příprava byla dlouhá a řekl bych, že to stálo za to. Připravuju se vlastně od té doby, co jsem se vrátil z minulého ročníku," řekl Macík. Vedle testování se představil i ve dvou závodech, kde se prosadil na stupně vítězů. "Důležitější jsou ale odjeté kilometry. I když ve finále je jeden závod jedna etapa na Dakaru. Auto jsme ale otestovali naplno," pochvaloval si.

Stejně jako se celý rok věnoval vylepšování kamionu a testování, zlepšoval i fyzickou kondici. "Loni jsem tomu dal asi tři měsíce, teď celý rok. Začal jsem běhat i závody. Ještě nikdy jsem se necítil fyzicky tak dobře jako teď," uvedl Macík, jenž se stejně jako před rokem rozhodl, že bude až do poslední chvíle před odletem sedět za volantem několikatunového kolosu.

Závodní Liaz sice tým odeslal do Argentiny už v listopadu, ve druhém týmovém kamionu ale pravidelně trénuje v sedlčanské kotlině. "To je to nejdůležitější a nejpodstatnější, co teď můžu udělat. Do osmadvacátého sedím za volantem, přiletím tam a třicátého si opět za něj sednu. V samotném závodě pak nebudu potřebovat čas na rozkoukání se," vysvětlil Macík.

Jízda v bahně i (designová) obměna kamionu

I s ohledem na stávající podmínky v Česku si může dostatečně vyzkoušet jízdu v bahně, která by závodníky mohla čekat v Bolívii. Dobrou náladu před startem má i proto, že se mu s týmem podařilo výrazně vylepšit kamion. Jeho liazka má nové tlumiče, upravené brzdy, nápravy i vylepšené turbo. "Byl to hodně produktivní rok," řekl Macík.

Auto je navíc pozměněno i designově. Oproti minulosti bude pro Macíka Dakar jiný i z pohledu toho, že bude v týmu sám. Součástí KM racingu tentokrát nejsou motorkáři nebo Josef Macháček závodící s buggynou. "Má to výhody i nevýhody. Hlavní výhoda je ta, že budu mít u sebe šest mechaniků na mé auto. To je strašně moc. V minulosti měli tři kluky na auto. Když to trochu přeženu, tak člověk si teď může dovolit mít každou etapu nové auto," uvedl rodák z Benešova.

Martin Macík mladší
zdroj: ČTK autor: Michal Krumphanzl

Dakar byl o písku a dunách, teď už to tam není, mrzí Macíka

Moc nadšený však není ze změn, které pořadatelé udělali při plánování trati. Hlavně z toho, že ubyl písek a duny. "Dakar byl na svém začátku hlavně o písku a dunách a i když jich už pak nebylo tolik, tak to rozhodovalo závod. Teď už to tam není a já jsem se na písek těšil," přiznal Macík.

Po počátečním naštvání už se smířil s tím, že se prakticky pojede na tratích, na niž závodí jezdci rallyeového mistrovství světa. "Jen to má 800 kilometrů denně a musíte to přežít 14 dní. Nelíbí se mi to, ale o to víc bude zajímavé, když tam budou těžké a extrémní podmínky. Coma (Mark - stavitel trati) ale udělal na trati dost práce. Říkal, že to bylo posledně moc lehké, a proto ztížil navigaci a poslal nás do horších podmínek. Jsem zvědavý, jaké to bude," řekl Macík.

Sám věří, že si s nástrahami trati poradí a bude schopen bojovat s nejlepšími. "Minule se mi nepodařilo dojet, takže priorita je dostat se do cíle. Chtěl bych se držet v Top 15. Ve startovní listině je dvacet skvělých jmen, takže to nebude jednoduché," řekl Macík. Uvědomuje si ale, že klíčové je, aby jeho kamion neměl technické problémy. "Důležité je jet furt a stabilně. A bez problémů," dodal Macík, jenž dvakrát absolvoval rallye i jako navigátor.

Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Macík před Dakarem: Občas bych se chtěl objevit v první patnáctce
Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články