Macík junior: Každá jiná rallye je jenom trénink na Dakar
Praha – Na 37. ročníku slavné Dakarská rallye se představí celkem čtyři české kamionové posádky. Vedle zkušeného Aleše Lopraise a Tomáše Vrátného bude o úspěch usilovat i Martin Kolomý s vozem Tatra. Člen týmu Buggyra patří k nejúspěšnějším českým jezdcům posledních let – předloni skončil pátý a rok předtím obsadil sedmou pozici. Naopak Martin Macík junior se představí v Jižní Americe jako pilot poprvé a v 25 letech bude v kategorii kamionů v této pozici nejmladším účastníkem závodu.
Jméno Martin Macík je spojováno zatím zejména se šéfem týmu a otcem současného pilota. Po dvou letech v roli navigátora se Martin Macík představí poprvé jako pilot. A na startu v Buenos Aires bude nejmladším jezdcem v této roli. "Nevnímám to ani pozitivně, ani negativně. Pozitivem snad je pouze to, že mám nějaké nej. Tlak zatím necítím, ale to asi přijde až na místě," myslí si Macík.
Nedostatku zkušeností v náročné roli se nebojí. "Měl jsem tu výhodu, že jsem už dvakrát jel jako navigátor. Navíc táta sám Dakar jezdil, takže okolo kamionů se motám už dvanáct let. Vím, co mě čeká a také vím, jak číst terén. To, jestli bylo brzo začít jezdit jako pilot, nebo ne, se teprve ukáže," dodává Macík.
Letos už ale mladý pilot vyhrál Maďarskou rallye a ve Španělsku byl čtvrtý. "Ale testovacích kilometrů není nikdy dost. Je mi jasné, že zkušenosti nebudou na mé straně, jeden Dakar je tak 10 tisíc kilometrů a já mám zatím najeto na kamionu na silnici i v terénu tak dvojnásobek, což je oproti jiným pilotům dost málo. Z úspěchů mám radost, ale v podstatě každá jiná rallye je jenom trénink na Dakar," myslí si Macík.
Kolomý vyrazí na Dakar v osvědčené sestavě s bratry Kiliánovými a s cílem napravit předchozí ročník, který pro něj skončil po havárii už v sedmé etapě. "Loni bylo auto úplně nové, takové surové, letos máme za sebou hodně testovacích kilometrů. Spolu s přestavbou auta jsme tak přípravě věnovali řádově mnohem víc času než loni," říká Kolomý.
Původně měl Kolomý spolupracovat s Alešem Lopraisem a Jaroslavem Valtrem, ale nakonec pojede sám za sebe. "Aleš z toho vypadl, protože měl problém s přejímkou auta a Jarda (Valtr) čeká na příští rok, až si vyzkouší nové věci na autě. Ale už jsem jel víc Dakarů sám nebo jen s minimální pomocí, takže si snad poradím," doufá Kolomý.