Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Svět motorů

Macík je s Dakarem spokojen, Kamazů se nebojí a říká: Máme rychlost a můžeme být výš

Na 43. ročníku Rallye Dakar si Martin Macík dojel pro nejlepší umístění v kariéře. Pilot týmu Big Shock! Racing skončil čtvrtý, třikrát opanoval etapu a mimo jiné vyrovnal nejlepší výsledek svého otce Martina Macíka staršího. Uvědomuje si, že Rusové v Kamazech budou mít rok co rok v technické oblasti náskok, ale boj o stupně vítězů nevzdává. "Můžeme jim konkurovat," má jasno.

Martin Macík na Rallye Dakar
zdroj: Panoramic autor: Florent Gooden

"Dorovnal jsem tátu, ale byl bych rád, kdyby to bylo ještě lepší. Víme, že máme rychlost na to být výš, ale jde o technické problémy," připomněl Macík trable s ohnutou spojovací tyčí řízení.

"Kdyby to nenastalo, věřím, že se pereme o první nebo druhé místo. Až na tento problém auto fungovalo výborně. Mohli jsme konkurovat, ale na kdyby se nehraje," dodal s nadhledem.

Technické problémy jsou podle něj alfou a omegou případného posunu na "bednu". O větších možnostech Rusů totiž v tomto ohledu nelze pochybovat. "Je třeba si uvědomit, že to, co my máme jednou, mají čtyřikrát. Pravděpodobnost, že uspějí, je proto mnohem vyšší."

"Jak říká můj táta, pravděpodobnost technického problému u Kamazů je pětadvacet procent. U nás sto - z tohoto je třeba vycházet. A když k tomu přidáte kvalitu, kterou po všech stránkách v rámci svého týmu mají, je jasné, že budou vepředu," poznamenal Macík.

Je nám líto, video expirovalo.
Téma Sportovních zpráv: Martin Macík po návratu z Dakaru

Celkově si jednatřicetiletý závodník letošní Dakar pochvaloval a kvitoval, že organizátoři splnili, co slíbili. "Trať byla o sto procent těžší než loni a doufám, že příští ročník bude minimálně stejný." 

"Nám se podařilo třikrát vyhrát etapu, což je určitě velmi důležitý zářez, ale pravdou je, že dílčí umístění není tak důležité jako konečný výsledek," konstatoval Macík, který se stal teprve čtvrtým Čechem, jenž ns prestižní rallye etapu opanoval.

X faktor? Automatická převodovka     

K nejlepšímu umístění v kariéře mu bezesporu pomohla automatická převodovka, kterou měl na Dakaru k dispozici poprvé.

"Extrémně pomohla ke zrychlení v písečných pasážích a pošetřila mi spoustu sil. S manuálem bych mnohem víc namáhal ruku a byl bych mnohem víc unavený, což jsem tentokrát nebyl," vysvětlil pilot závodního speciálu Iveco.

Bez této technické vymoženosti je podle něj skoro nemožné atakovat stupně vítězů. "Pokud chcete být v top 5, tak už to bez automatu asi nejde. Je to krok kupředu," zakončil.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články