Macík či Kolomý na bedně Dakaru? Klidně, vydrží-li technika, myslí si Vildman
Čtyřnásobný účastník Rallye Dakar Vlastimil Vildman pozorně sleduje počínání českých závodníků v kategorii kamionů. Zaměřuje se hlavně na souboj mezi Martinem Macíkem a Martinem Kolomým. "Oba jsou výborní řidiči, uvidíme," řekl Vildman po Macíkově šestém a Kolomého devátém místě z druhé etapy. Tou také Dakarská rallye konečně naplno začala.
Přestože se snažil být v klidu a podívat se vždy ráno na výsledky, zatím to Vildmanovi nedalo. "Každý den sedím do večera u počítače a televize," smál se.
Vildman, jinak závodící s Liazem, sleduje hlavně Macíka. Nyní jezdí se stejnou značkou. "Vyzrál, mám z něj radost. Dakar jede snad počtvrté nebo popáté. A Kolomý? Zkušený harcovník a velmi dobrý pilot. Myslím a doufám, že se budou zlepšovat. Pokud technika vydrží, čekám, že jeden z nich může být na bedně," dodal.
Druhou etapou podle něj začala pravá rozbíječka. "Kluci ještě budou mít chmury, ale určitě už začal Dakar. Čekají je ale horší etapy, byl jsem v Peru a vím, kudy se to jede," uvedl Vildman.
Macík si z druhé etapy odnesl šesté, průběžně pak sedmé místo. "Dakar začal pořádnou etapou 350 km, všechny možný povrchy, jak to má být. Všichni dělali chyby, někdo větší, někdo menší. Hodnotím to pozitivně, jelo se nám krásně, i když posledních pár set kilometrů bez levejch předních tlumičů," zhodnotil Macík.
Právě tlumiče podle Vildmana takovým problémem nejsou. "Jel jsem bez nich mnoho etap. Musí se jet opatrněji, auto jde trochu do strany," přiblížil. Macík mu v minulosti dělal navigátora. "Navigoval dobře. Občas mě za něco kritizoval, ale jinak neskutečně vyzrál, naučil se výborně jezdit a dělá mi ohromnou radost," doplnil Vildman.
Ten měl v loňském roce možnost vyzkoušet si v Tunisku právě Macíkův vůz. "Pokrok v kamionech je největší mezi všemi kategoriemi. Největší zlom byl mezi roky 2012 a 2013, kdy se to někam posunulo, ale i potom od té doby. Macík má dva roky staré auto a to je raketa. Jede neskutečně líp podvozkově, sedí to, má velmi výkonný motor. Já měl něco kolem 800 koní a bylo to těžší auto, dnes je lehčí a má kolem 1200 koní. Ohromný rozdíl," popsal Vildman.
Rozhodování kdo s koho nastane ve druhé polovině soutěže. "Dá se očekávat, že na konci budou poměrně náročné etapy. Rozdíly nejsou velké, pořád se budou honit kamiony a bude to blízko sebe. V první půlce určitě rozhodnuto nebude."
Macík, nebo Kolomý? Vývoj nechce Vildman předvídat. "Oba jsou výborní řidiči. Bude to na štěstí, jak kdo udělá chyby, jestli vydrží technika. Kolomý pojede asi víc s rozumem, dvakrát za sebou měl naposledy na Dakaru problémy. Přeji oběma a uvidíme."