Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Paralympijský magazín

Loprais: Bez Kamazu je šance na dobrý výsledek vyšší. Ale do popředí se hrnou další střelci

Už sedmnáctý start na slavné Rallye Dakar čeká Aleše Lopraise, který se na přelomu prosince a ledna v Saúdské Arábii opět představí s kamionem Praga a bude se snažit výrazně vylepšit svůj výsledek z loňského roku. Tehdy po technických problémech nedokončil jednu z etap a v cíli byl nakonec po udělení vysoké penalizace klasifikovaný až na 21. místě. Zpravodajství z Dakaru opět přinese ČT sport.

Je nám líto, video expirovalo.
Svět motorů

Samotný závod navíc ovlivní i absence továrního týmu Kamaz, jenž s ohledem na sankce proti Rusku za válečný konflikt na Ukrajině bude na startu chybět. Jeho piloti přitom ovládli posledních šest ročníků rallye a osmnáct od roku 2000.

"Příležitost získat výborný výsledek je určitě vyšší, ale na druhou stranu se do popředí hrnou další střelci, kteří třeba i chvilku vynechali. Myslím si, že závod bude vyrovnanější, což zvýší tlak, ale díky tomu to může být zároveň zábavnější. Na špici se to může pěkně střídat," uvedl dvaačtyřicetiletý Loprais.

Loprais bude patřit mezi nejzkušenější piloty na startu, jeho maximem je třetí místo z roku 2007. "Někteří jezdci třeba poprvé zažijí to, že budou v kategorii kamionů otevírat trať. To není nic jednoduchého, protože pak se jezdec musí při najíždění dun a ve všech dalších situacích spolehnout jen sám na sebe. Jet první je docela o nervech i pro navigátora a je to něco úplně jiného, než když jedeš po stopách jednoho nebo tří kamionů."

Tým z Frenštátu pod Radhoštěm se v rallye představí popáté s kamionem Praga, tentokrát v pozměněném barevném designu, ale bez výrazných technických úprav. "Udělali jsme drobné úpravy v rámci zesílení podvozku a řazení převodovky, ale do větších extrémů jsme se nepouštěli. Dakar má být delší než předešlé ročníky, a proto vidíme sázku na prověřené auto jako správnou cestu," vysvětlil Loprais.

K výraznějším úpravám se neodhodlal i proto, že nebylo jasné, zda a jak Mezinárodní automobilová federace upraví technické předpisy. Nakonec se v pravidlech nezměnilo nic.

Loprais se každopádně na další ročník Dakaru těší. "Z mého pohledu bude zajímavější než kdy jindy. Zároveň věřím, že klíčový bude klid a aby člověk zachoval chladnou hlavu," dodal Loprais, s nímž budou v posádce opět navigátor Jaroslav Valtr mladší a mechanik Petr Pokora.

Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články