Kubiena na Dakaru skončil. Něco zaklepalo, vytekl olej a motor byl v háji, popsal
Když se nedaří, tak se nedaří. Ve druhé etapě ztratil přes čtyři hodiny opravou kabeláže v pumpě, ve třetí části Rallye Dakar se mu už stala porucha motoru osudnou. Tomáš Kubiena je prvním českým jezdcem, pro kterého předčasně skončil slavný závod.

Kubiena tak po technických problémech nedokončí ani čtvrtý Dakar, na kterém startuje. Loni se musel rozloučit po páté etapě.
Do třetí etapy startoval na chvostu startovního pole a jelo se mu dobře. "Dostal jsem se přes ty pomalejší, a když už se mi to zdálo otevřenější, že už můžu zatahat a posouvat se dál, tak mi to na rovině přestalo jet. Něco zaklepalo, vytekl olej a de facto je motor v háji," popsal Kubiena.
Co se přesně stalo, netuší. "Vůbec nevím, celý spodek motoru je originální, nikdo v něm nebyl. Vršek byl udělaný přesně podle Francouzů, kteří nám dodávají díly. To jsou standardní díly zkoušené léta. Co se odehrálo, nedokážu říct," dodal posmutněle.

Zástupci týmu Orion Moto Racing Group se ale snaží o to, aby mohl třiačtyřicetiletý závodník pokračovat v soutěži mimo celkové pořadí.
"Motor je KO. Tomášovi praskla ojnice. Momentálně sháníme nový motor, a pokud se nám to podaří, tak využijeme žolíka a pokusil by se Dakar dojet. Jel by ale mimo pořadí," řekl manažer týmu Ervín Krajčovič.
Kubiena přitom letošní ročník rallye začal velmi dobře. V první etapě zajel třetí čas, ale po penalizaci za překročení maximální povolené rychlosti klesl na 6. místo. V pondělí měl děčínský rodák se čtyřkolkou Yamaha problémy a do cíle dojel s téměř pětihodinovou ztrátou.