Konkurenceschopnost na prvním místě. Miškolci staví pro Valtra kamion na příští Dakar
Už pětkrát startoval na Rallye Dakar Jaroslav Miškolci, který má vedle navigování kamionů zkušenosti také se stavbou závodních speciálů. V současnosti jeden takový staví pro Jaroslava Valtra a doufá, že jeho nové Iveco bude konkurenceschopné. Zpravodajství a sestřihy etap Rallye Dakar sledujte na ČT sport a webu ctsport.cz.
Valtr chce jet s novým kamionem příští ročník Dakaru. Nový kamion začne během následujících čtrnácti dní testovat. Pak přijdou další testy v březnu a v dubnu už rallye v Maroku.
I proto letošní prestižní závod vynechává. "Dostavujeme auto a ještě nejsme dostatečně připravení a silní na to, abychom tak náročnou rallye absolvovali," vysvětlil Valtr.
Podle Miškolciho projde Iveco modifikací. "Na Jardovu představu. Věcí, které si přejeme udělat tak, aby to auto bylo konkurenceschopné, je hodně a doufáme, že při testech budeme spokojeni."
S napětím sleduje Miškolci při své absenci v Saúdské Arábii právě probíhající ročník. "Mám to rád. Pro mě zažít Dakar naživo a případně si ho odsledovat za počítačem, je úžasné. Vždycky mám pocit, jako bych tam byl."
V předposlední etapě tak mohl pozorovat mimo jiné výraznou ztrátu motocyklisty Martina Michka. Ten zajel až 39. čas a klesl na 23. místo. Michek totiž řešil problémy s chybějícím benzinem a přišel o reálnou šanci na zisk trofeje pro nejlepšího nováčka.
"Stát se to může. Nevypočitatelných věcí je neskutečně moc. Může tam být lidský faktor nebo technická závada, může se na něco zapomenout," vypočítal Miškolci.
Michkovi velmi fandí. "Je to skvělá zkušenost. Když se někdo přiblíží k první dvacítce, je to neuvěřitelný úspěch. Tohle je banalita," dodal Miškolci.
Problémy měl i Aleš Loprais, který ztratil téměř tři hodiny, přišel o průběžnou čtvrtou pozici a je sedmý. "Necelé tři hodiny je strašná ztráta. Ale ještě stále to může být nadějné a věřme tomu, že to dotáhnou zdárně do cíle," uvedl Miškolci.
Saúdskou Arábii, kde se jede letos Dakar poprvé, hodnotí spíše kladně. "Pozitivum je to, že je to kontrakt na pět roků. Trochu mi tam chybí oduševnělost a nasazení diváků oproti Jižní Americe. Saúdská Arábie by měla být slušným nástupcem afrického Dakaru."