Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
SP ve skeletonu 2024/2025

Konec Macháčka je velká škoda, mohl jet na triumf, myslí si Plechatý

Praha – Martin Plechatý se sice letos dakarské rallye neúčastní, zápolení svých kolegů a přátel v Jižní Americe však bedlivě sleduje. A je mu líto, že se po čtvté etapě loučí se slavným závodem Josef Macháček. Podle Plechatého měl na to, aby na čtyřkolce vyjel opět první místo. Podrobné zpravodajství z Rallye Dakar sledujte na ČT sport a webu ctsport.cz.

Josef Macháček na Rallye Dakar
zdroj: Reuters autor: Jacky Naegelen

Zkušený čtyřkolkář Plechatý začínal po Macháčkově boku, o to víc ho mrzí, že nezdolný šedesátník a pětinásobný vítěz kategorie čtyřkolek má po nehodě vykloubené rameno a na Dakaru končí.

"Pepa za celou dobu, co jezdí na čtyřkolce, nedal tolik do tréninku jako minulý rok. Ve své přípravě, kterou zahájil hned po loňském Dakaru, bylo neuvěřitelné, kolik kilometrů byl schopen na čtyřkolce najezdit. Byl perfektně připravený, je to obrovská škoda," řekl Plechatý, který dělal loni Macháčkovi navigátora v buggyně Optimus.

"Ze čtyřkolky vlézt do auta a mít funkci navigátora, to bylo pro mě příjemné. Byla to velká zkušenost. Nedokážu si představit, že by pilot z auta přelezl na čtyřkolku, tam by byly problémy mnohem větší," zamyslel se Plechatý.

Nedovede si představit, že by Macháček dělal něco jiného. "Že mu to jezdí, to je o něčem jiném než o životosprávě. Žene ho to pořád dopředu a je to lepší a lepší," prohlásil Plechatý.

"Na čtyřkolce se mu to hodně líbí. I když jezdil autem nebo buggynou, ať v Evropě, či na Dakaru loni, stejně po čtyřkolkách pokukoval," dodal. Podle Plechatého bral Macháček auta jako náhražku. "Chtěl si odlehčit, aby se nemusel tolik namáhat, ale věřil, že se ke čtyřkolce jednou vrátí."

Podle Ivo Kaštana, jednoho z předchozích hostů letošních Dakarských ozvěn, je čtyřkolka horší než motorka. "My zase říkáme, že bychom nikdy nevlezli na motorku. Každá kategorie má své dobré i špatné. Na čtyřkolce je špatné to, že není možné jet tak rychle jako na motorce. Je potřeba hledat dvě stopy pro kola, abyste neměli defekty. O to je to složitější. Čtyřkolka víc práší a má větší technické problémy," vysvětlil Plechatý.

Sport
zdroj: ČT4

Po odpadnuvším Macháčkovi tak fandí dalším Čechům na cestě. "Kluci jedou skvěle na ty problémy, které měl Zdeněk Tůma na začátku, ho to asi tolik nezbrzdí. U Tomáše Kubieny věřím, že nebude mít nějaký zdravotní problém a čtyřkolka mu bude držet. Přeji mu, aby dojel na nějakém výborném umístění," řekl Plechatý. Kubiena je po čtvrté etapě průběžně dvanáctý, Tůma na 19. místě.

Martin Plechatý: "Celý ten závod je o tom, kdo od startu do cíle zajede nejrychleji s tím, že projede organizátorem vyznačené body. Je to na každém jezdci, jak velký je srdcař a jak si troufne ryhle na té rallye jet."

Plechatý, jemuž nebyla účast v letošním ročníku Dakaru kvůli chybějící kvalifikaci povolena, má závod rád z mnoha důvodů. Jedním z nich je třeba závodníkův plán paliva na 250 kilometrů. "Musíte stále přemýšlet nad tím, abyste šetřili svůj stroj, abyste projeli body, které máte projet. To samé je o palivu. Terén je tak různý, že na tvrdém povrchu budu mít poloviční spotřebu než v písku," popsal.

Plechatý doufá, že se jako závodník opět zúčastní Rallye Dakar 2018. "Má účast v autě byla zajímavá, pokud by mi ji někdo v budoucnu nabídnul, přivítal bych to. Ale prioritou je čtyřkolka," řekl Plechatý.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články