Konec liazů na Dakaru? Macík dal přednost ivecu, seznamuje se s Karlem

Liaz, Dakar a Macík. Dlouho pevné spojení dostalo výrazný zásah. Martin Macík mladší opouští někdejší tradiční libereckou značku a příští rok by se měl na start Rallye Dakar postavit s kamionem značky Iveco. Podobu nového speciálu, který pojmenoval Karel, oficiálně představil v úterý a hned se s týmem vydal na testování do Afriky.

Martin Macík s novým ivecem
zdroj: Facebook/Big Shock Racing

"Karel je tvrdší, s novým tlumením, změnilo se šasi, máme čumák, sedíme za předními koly. Bude se mi trochu jinak řídit a zároveň se změní výhled z kabiny. Zůstává manuální převodovka, stávající motor Iveco a spousta dalších vyzkoušených věcí," popsal nový kamion Macík.

Tým Big Shock Racing se věnoval vývoji nového kamionu tři roky, samotná stavba začala loni v září.

"Koncepce se v průběhu mírně měnila, ale zásadním předpokladem bylo vycházet z dobře fungujících součástí, které se v minulosti osvědčily během mnoha dakarských startů, a posouvat je dál. Díváme se také po konkurenci a roli samozřejmě hrají i naše aktuální možnosti," uvedl manažer týmu Martin Macík starší, který řídí vývoj nových speciálů a sám také dříve s liazem na Dakaru závodil.

Tým bude ale i nadále využívat starý kamion. "Franta a Liaz, to je srdeční záležitost. Myslím, že žádné jiné auto jsem si tak nezamiloval. Ale jestli se zase chceme posunout dál a jednou třeba vyhrát Dakar, museli jsme tento krok udělat. Budeme potřebovat nové díly, budeme usilovat o tovární podporu, musíme využívat moderní technologie, jinak to nejde," uvedl Macík mladší s tím, že pokud by se při testování ukázalo, že Karel nefunguje, jak má, postaví se v lednu na start Dakaru klidně opět s liazem.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy