Kolomý: Měli jsme tři výlety z trati, ale jsou to závody
Termas de Río Hondo – Čeští kamionoví jezdci mají za sebou vesměs povedenou rychlou druhou etapu Rallye Dakar. Martin Kolomý dojel čtvrtý, Aleš Loprais o dvě místa za ním, Martin Macík drží čtrnáctou pozici. Všichni tři jezdci potvrdili, že je to pro začátek slušný výsledek, ač by mohlo být ještě lépe.
"Strašně se prášilo. Po padesáti kilometrech jsme docvakli kamaz, který nás dalších 160 kilometrů nechtěl pustit, tak jsme se zkoušeli přetlačovat. Za chvíli nás dojel Stacey, troubili jsme oba dva, vůbec nás nechtěl pustit. Bylo to těžké. Měli jsme tři výlety z trati, ale jsou to závody," shrnul druhou etapu a pro kamiony úplný start Dakaru Kolomý.
Loprais, který vyměnil MAN za Iveco, se ne a ne rozjet. Ale šlo pouze o pocit, protože časem se řadil do absolutní špičky. "Ze začátku mi to nešlo, necítil jsem se v tom, prvních dvě stě kilometrů jsem se s tím sžíval. Zkusili jsme nové pneumatiky – klouzalo mi to víc, než jsem čekal. První polovinu jsme s autem neladili, ale na mezičasu to vůbec tak nevypadalo, byli jsme třetí. Sto kilometrů před cílem jsme dojeli Nikolajeva a já jsem se rozhodl to za ním dojet, což možná byla chyba, ale nechtěl jsem moc riskovat," prohlásil český jezdec.
Rychlostní zkouška pro automobily a kamiony měřila 387 kilometrů, organizátoři ji zkrátili z původních 510. Jelo se velmi rychle. "Kluci prokázali, že jim tenhle typ trati vyhovuje," uvedl Vlastimil Vildman, který se nejslavnější rallye účastnil naposledy před dvěma lety. Navigátora mu dvakrát dělal Macík.
"Nejeli jsme úplně špatně. Musím se přiznat, že celou etapu jsem nejel na krev, přece jen máme před sebou spoustu etap. Bylo to opravdu rychlé, jeli jsme permanentně 140. Dojeli jsme do cíle bez jediného problému, kluci to taky zvládli dneska na výbornou," zhodnotil Macík.
Vildman svého bývalého parťáka bedlivě sleduje. "Je mladý, řídit umí, zklidnil se. Ví, že Dakar je dlouhý, že nemůže do něčeho vlítnout a zrušit to v první etapě. Výsledek je velmi dobrý. Teď pojede víc vepředu. Etapy v horách pro něj budou spíše výhodou," předpokládá Vildman.
Dnešní etapa ještě síly závodníků tolik neprověří, odhaduje Vildman. "Klasické hory čekají až zítra, tam se budou jezdci dostávat až do výšky 4000 metrů nad mořem. Další dny budou tyto výšky pokračovat. Tam se teprve ukáže fyzická zdatnost," nastínil zkušený český závodník.