Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Volejbalový magazín

Klymčiwova Škoda prošla velkými změnami a jezdec hlásí: Chci bojovat o nejvyšší příčky

Zatímco minulá Rallye Dakar byla pro Ondřeje Klymčiwa především poznávací, jelikož neseděl na motorce, ale za volantem Škody 130 LR v nové kategorii klasik, do blížícího se ročníku legendárního závodu jde s výrazně vyššími ambicemi. Opět bude za volantem škodovky, ta ale tentokrát prošla velkými změnami a vylepšeními a měla by mu umožnit soupeřit s nejlepšími.

Pilot Ondřej Klymčiw (vlevo) a navigátor Tomáš Böhm přes svým vozem Škoda pro Rallye Dakar
zdroj: ČTK autor: Vondrouš Roman

"Zkušenosti z motorky byly dobré i špatné, se škodovkou to bylo šťavnaté. Zážitky byly intenzivní a v řadě případů nepopsatelné. Už v cílové rovince jsem ale věděl, že se vrátíme i v roce 2022," řekl Klymčiw, který se zatím Dakaru účastnil pětkrát, z toho hned ve čtyřech případech v kategorii motocyklů.

Premiérový start se škodovkou i s odstupem času považuje za šílený. "Byl to šílený nápad. Každopádně nebudu lhát, že jsem pyšný a hrdý, že jsem první Čech, který škodovku vzal na Dakar. A viděl jsem cíl i jsem vyhrál etapu," poukázal na dílčí úspěch.

Je nám líto, video expirovalo.
Klymčiw pojede Rallye Dakar s vylepšenou Škodou

Nakonec při historické premiéře kategorie, která má pravidla podobná jako jízda pravidelnosti a musí se ve stanovený čas projíždět danými body na trati, obsadil 19. místo. "Musím ale autu dát obrovský respekt, že to vydrželo. Trpělo. Neustále jsme ho museli stavět tak, aby přežilo další den," přiznal Klymčiw.

V nadcházejícím ročníku se ale představí s výrazně upraveným vozem. Změnil barvu, když bílou nahradila černá, důležitější jsou ale technické změny. Na první pohled každého upoutají velká kola, nové jsou tlumiče nebo brzdy.

"Chceme bojovat o nejvyšší příčky a udělali jsme vše pro to, aby mohlo konkurovat velkým autům s pohonem 4x4. Pořád je to LS, ale těch změn je opravdu hodně," řekl Klymčiw. "Je to naprostý unikát, nic si na to nekoupíte na internetu," podotkl. Vozy kategorie Klasik musejí splňovat homologace z minulosti, podle Klymčiwa ale organizátoři povolují velký počet změn. Hlavně s ohledem na zvýšení bezpečnosti.

Letos v lednu byl Klymčiwovým navigátorem další bývalý motocyklista Petr Vlček, tentokrát vedle něj usedne Tomáš Böhm. "Už loni mi dalo velkou práci, abych Petra přemluvil. Z pracovních důvodů už nechtěl a už tehdy mi řekl, že v roce 2022 nepojede. Nakonec jsme se dohodli na spolupráci s Tomášem, který s námi byl na posledním Dakaru jako mechanik. I když se původně chystal, že na Dakar pojede sám v kategorii Klasik," řekl Klymčiw.

Zdroj
ČTK, ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články