Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Zlatá Evropská liga mužů 2024

Etapu by měli anulovat, aby se Loprais mohl vrátit, řekl Valtr a kritizuje fanoušky

Do desáté etapy se mu nastupovalo hodně těžce. Jaroslava Valtra staršího podobně jako zbylé účastníky Rallye Dakar zasáhla tragická nehoda, při které v úterý zemřel divák po střetu s kamionem Aleše Lopraise. Český pilot Tatry svého kolegu podpořil a dle něj by organizátoři měli středeční časy pro kamiony anulovat a nechat na Lopraisovi, zda bude v závodě pokračovat. Kvůli policejnímu vyšetřování okolností nehody totiž dosavadní lídr kategorie na startu chyběl.

Je nám líto, video expirovalo.
Loprais po tragické nehodě s divákem na Dakaru nepokračuje

"Nemám chuť závodit. Pro nás piloty je to strašně nepříjemná věc a znám svého Jardu, že ani nebude mít chuť pokračovat dál v závodění," řekl Valtr, jehož stejnojmenný syn je Lopraisovým navigátorem.

"Osobně bych etapu anuloval pro kamiony, aby kluci měli možnost se rozhodnout, zda se do závodu vrátí, nebo ne," uvedl pilot týmu Tatra Buggyra ZM Racing, jenž v desáté etapě skončil šestý a celkově je pátý.

K neštěstí došlo v okamžiku, kdy byl devětašedesátiletý italský fanoušek skrytý za dunou a posádka jej neviděla, což dokázaly i záběry z kamer v kamionu. Fanoušek zraněním podlehl při transportu záchranářským vrtulníkem do nemocnice. Valtr si je stoprocentně jistý, že by Loprais okamžitě zastavil, kdyby věděl, že do diváka narazil. O nehodě ale neměl tušení ani večer v bivaku po příjezdu z 9. etapy.

"Strašně mě to mrzí a je mi líto, že tento pán přišel o život, ale je to nezodpovědnost. Vidím to dnes a denně z kabiny. Přede mnou uskakují lidi, jsou schovaní za dunama, stojí na dunách a neuvědomují si, že já kolikrát nejsem schopen auto v písku ani řídit. Když zatočím volantem, tak trvá pět metrů, než auto zatočí," uvedl Valtr a dodal, že z kamionu není vidět ani na strany.

"Když chci někoho na silnici předjet, tak mi musí mechanik říct, že tam nikdo není," podotkl.

Přestože je zabezpečení tratí v rozlehlých částech Saúdské Arábie složité, je potřeba situaci podlé šéfa týmu Orion Moto Racing Group Ervína Krajčoviče řešit. "Určitě je (oproti minulosti) víc lidí podél trati, jak zahraničních fanoušků, tak místních. Je to na jednu stranu skvělé, atmosféra je čím dál lepší. Je ale potřeba řešit, jestli jich není až moc nebo jak to kontrolovat," řekl Krajčovič, jehož tým do rallye nasazuje motocyklové jezdce v čele s Martinem Michkem.

Rizikových momentů na trati v souvislosti s diváky zažil letos sám hodně. "Byli jsme svědky, že tu organizátoři místní lidi také rozháněli do jedné lokace, aby byli více pod kontrolou. Stoupnout si pod duny je ale svým způsobem hloupost, na druhou stranu mohli být domluvení mezi sebou s kamarády, že si dají vědět, až někdo pojede. Mohla selhat komunikace," uvažoval Krajčovič a stejně jako Valtr si přál, aby už k další podobné nehodě nedošlo.

Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články