Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
SP ve skeletonu 2024/2025

Dakar v Saúdské Arábii? Návrat ke kořenům, soudí Lopraisové

"Ve zdraví vepředu." Takové je motto Aleše Lopraise před nadcházející Rallye Dakar. On i šestinásobný vítěz Rallye Dakar Karel Loprais přivítali přesun slavné soutěže do Saúdské Arábie. Oba věří, že se rallye více přiblíží svým začátkům, kdy se závodilo v Africe. Sedmdesátiletý Karel Loprais navíc doufá, že jeho následovník v lednu příštího roku v nové lokalitě výrazněji uspěje.

Aleš Loprais se svým speciálem Praga V4S
zdroj: ČTK autor: Jaroslav Ožana

"Myslím si, že je to návrat k africkému Dakaru, protože se pojede v oblasti, kde bude hodně těžkých terénů a je tam hlavně hodně písku," řekl Karel Loprais.

"Aleš dosáhl nejlepších umístění v Africe. Má to (umístění v konečném pořadí) poskládané od trojky dále, chybí mu dvojka a jednička. Věřím, že mu to vyjde," přál si Karel Loprais. Maximem jeho synovce je třetí místo z roku 2007.

Aleš Loprais přesto přiznal, že v Jižní Americe závodil rád. "Vždy na ni budu rád vzpomínat. Byli tam úžasní lidé, skvělé víno a maso. Kolem etapy stojí lidé, v jedné ruce drží láhev červeného vína, ve druhé klíč a chtějí vám pomoct. A dali by všechno za to, aby se s vámi mohli vyfotit. A klidně by s vámi dva dny zůstali v poušti," podotkl Aleš Loprais s úsměvem.

Mění se i pravidla. Loprais to kvituje

Na Rallye Dakar bude startovat tradičně v soukromém týmu a právě změna lokality plus úprava pravidel mu podle jeho slov může pomoct v boji s velkými týmy v čele s Kamazem a DAFem.

"Věřím novému řediteli soutěže Davidu Casterovi, který byl dříve navigátor a ví, jak velké týmy, ve kterých byl, používají mapmany a jak se etapy připravují s pomocí satelitních map. Jsem rád, že tam budou čtyři etapy, kdy nám roadbooky předají až 20 minut před startem. Bude to stejná startovní čára," uvedl Aleš Loprais. Uvítal by, kdyby posádky rozpisy dostávaly vždy až bezprostředně před startem.

Plusem podle devětatřicetiletého jezdce je i délka rallye. Pořadatelé připravili 7900 kilometrů dlouhou trať s dvanácti etapami, jejichž součástí bude 5100 km měřených úseků.

"Co do náročnosti by se to mělo vrátit ke kořenům. I díky maratonským etapám nasazeným v poslední části trasy. Osobně si myslím, že zažijeme Dakar, kdy dojede polovina účastníků," řekl Aleš Loprais a poukázal na první Dakar v Jižní Americe. "Taky byl mimořádně těžký a ve výsledcích byla auta, která měla penalizaci v řádech dnů," podotkl.

Ačkoliv to podle názvu závodního náčiní nevypadá, zůstává Loprais věrný značce Tatra. Jeho speciál nově vylepšený o automatickou převodovku přesto nese název Praga V4S DKR. Odkazuje tak na legendární nákladní automobil Praga V3S, také známý jako "vejtřaska".

"Nechci předbíhat, ale auto funguje skvěle, ovládá se jako krásné rallyeové auto. A je i zábavné," podtrhl Loprais s optimismem.

Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články