Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
BBV po 25 letech

Českým kamionům se úvod Dakaru vydařil, jen Vrátného zlobila technika

Villa Carlos Paz - Úspěšný vstup do Rallye Dakar má za sebou trojice českých pilotů kamionů Aleš Loprais, Martin Kolomý a Martin Macík mladší. V první nedělní etapě potvrdili svoje ambice a po úvodních 175 měřených kilometrech byli všichni spokojeni. Loprais s Kolomým se shodným časem obsadili třetí a čtvrté místo, nováček za volantem ve slavné soutěži Macík byl patnáctý. "Jsem rád, že jsme zdárně dopluli do cíle první etapy. Docela se nám povedla. Původně jsem chtěl jet poblíž pětky, ať jsme v kontaktu, ale nakonec třetí místo, což mě těší," uvedl Loprais.

Martin Kolomý
zdroj: ČTK autor: Martin Kozák

Synovec šestinásobného dakarského vítěze Karla Lopraise jede netradičně s kamionem MAN, na který si podle svých slov stále zvyká. "Dnes jsme mu oficiálně dali název Superman, protože letěl na první etapu slušně a já pomalu sbírám data, abych z něj mohl standardně dostat maximum," řekl Loprais, jenž nestačil pouze na Nizozemce Hanse Staceyho a Marcela van Vlieta.

Stejně jako Loprais dojel do cíle první etapy sedmačtyřicet sekund za Staceyem i Kolomý, který přiznal první menší technické problémy. Před startem musela posádka tatry řešit potíže se startérem, v polovině etapy vypověděl službu interkom. "Na začátek to není špatný. Menší komplikace byly, ale poradili jsme si. Mohlo to být ještě lepší, ale jsem spokojený. Musíme teď opravit ten interkom, protože jinak mi Renda (Kolián - navigátor) přijde o hlas," uvedl Kolomý.

Zatímco Loprais s Kolomým chtějí bojovat o umístění v elitní desítce, Macík takové ambice zatím nemá. Do rallye vstoupil patnáctým časem. "Věděli jsme, že během první etapy musíme zabrat a předstihnout minimálně pět soupeřů, abychom se v dalším průběhu soutěže dostali do první dvacítky," poukázal Macík na skutečnost, že první dvacítka startuje s dvouminutovými odstupy a nemusí tolik bojovat s prachem.

"Jelo se nám dobře, první kamion jsme předjeli už na třetím kilometru, pak následovalo 140 kilometrů v hustém prachu, který vířila auta před námi a přes nějž nebylo téměř nic vidět. Ale to je Dakar. S prachem a vedrem se tu počítá," dodal nejmladší pilot v kategorii kamionů.

Technické problémy měl čtvrtý Čech mezi kamiony Tomáš Vrátný, jenž je zatím jednadvacátý. "Nefungoval ventilátor, což od nějakého osmého kilometru způsobovalo, že když jsme překročili 100 stupňů Celsia na chladiči, museli jsme to nějakým kompromisem řešit. Takže jsem musel dávat nohu z plynu a prostě zpomalovat," uvedl Vrátný. Později se teplota ještě zvýšila, elektronika přepnula kamion do nouzového režimu a omezila výkon motoru.

Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články