Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
Chvíle okouzlení 2024

Buggyra vyhlíží Dakar a plánuje nové auto. Dostali jsme se na limit, tvrdí manažer týmu

Jezdci továrního týmu Buggyra International Racing v posledních letech bojují na dvou odlišných frontách. Letos se opět prosadili na přední příčky v rámci okruhového evropského šampionátu tahačů, nyní se chystají do náročného jihoamerického terénu k účasti na Rallye Dakar. A navíc připravují zbrusu nové auto. "Dostali jsme se na limit," říká k tomu manažer týmu Jan Kalivoda.

Adam Lacko v Buggyře
zdroj: ČTK autor: Hájek Ondřej

Roudnický tým bojuje od roku 2001 o stupně vítězů v mistrovství Evropy okruhových tahačů V roce 2014 navíc nastoupil do dálkových soutěží kamionů. Značka Buggyra má ale historii daleko delší. "Příští rok budeme slavit padesát let, kdy Václav Král přišel s logem na svět," připomíná manažer Buggyry Jan Kalivoda.

Je rád, že i v novém roce, kdy tým dosáhne pomyslné plnoletosti, všechny závodění stále baví. "Když se podíváme zpátky, úspěchů je dost. Pořád přidáváme další nové disciplíny a v kamionech a tahačích věřím, že to půjde v dospělosti minimálně stejně dobře," dodal Kalivoda.

Cesta za obhajobou titulu evropského šampiona Adama Lacka z roku 2017 ale byla letos ztížena jeho rekonvalescencí po komplikované operaci břicha. Zdravotní stav se však pomalu srovnával a Lacko, ačkoli v to původně vůbec nedoufal, nakonec bral stříbrnou pozici. Titul mistra Evropy patří Němci Jochenu Hahnovi, bronz pak Antoniu Albacetovi ze Španělska.

"Za spolupráci s Buggyrou jsem hodně rád. Dlouhé roky jsme okolo sebe chodili. V roce 2005 a 2006 jsem pár závodů v týmu vyzkoušel, a pak jsem si dal od tahačů nějakou pauzu. V roce 2014 jsme se ale domluvili na zatím trvalé spolupráci. Jsem hodně spokojený, myslím, že se nám daří," uvedl Lacko.

Podle Kalivody nikdo nečekal, že úspěchy Buggyry se dostaví až tak brzy. "V roce 2002 jsme už vyhráli první titul. Pak bylo období půstu, ale kolem roku 2008 jsme to znovu nastartovali," zavzpomínal.

"Člověk jde chvíli dolů, chvíli nahoru. My začínali jen tahače, pak jsme technologie začali uplatňovat dál. V roce 2014 jsme přidali Dakar a teď závodíme v Číně, Indii, křivky jdou pořád nahoru," připomněl Kalivoda, že nový ročník Dakaru startuje v Peru už 7. ledna. Na účastníky 41. ročníku čeká v deseti lednových etapách přes 5500 kilometrů.

Sport
zdroj: ČT4

Buggyra u toho bude s dvěma kamiony, pod značkou Tatra Buggyra Racing se v Jižní Americe představí Martin Šoltys, na druhém kamionu pak Martin Kolomý, který se řadí mezi kandidáty na medailová umístění.

Buggyra navíc staví na okruhy úplně nové auto. "A to od základů. Bude to do posledního šroubku nové. Je to takové mimino, musí se to vypiplat a doufám, že se nám to podaří velmi rychle," uvedl Lacko.

Podle Kalivody se ale v případě nového vozu vždy jedná o riziko. "Truck racing se totiž strašně vyvíjí," upozornil.

Problém tkví v nastavení auta. "Začaly se měnit povrchy okruhů a byl rozdíl mezi přilnavostí povrchů - mezi kluzkým a žravým. Když tyhle podmínky nastaly, museli jsme auto totálně překopat, což byla práce na celou noc. A když zapršelo a člověk měl nastaveno natvrdo, byl to problém," vysvětlil.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články