Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
Branky, body, vteřiny

Prokop třetím místem ukázal, že na to má. I další Češi zajeli parádně, hodnotí úvod Dakaru Tůma

První etapa vyšla českým závodníkům na Rallye Dakar výborně a hned dva pronikli mezi první trojku. Umístění Martina Prokopa a Aleše Lopraise dala českým fanouškům slavného závodu naději na dobré celkové výsledky. Dakar ale teprve začíná. Hostem Dakarských ozvěn byl několikanásobný účastník Dakarské rallye Zdeněk Tůma.

Dakarská rallye 2021
zdroj: ČTK/ZUMA/Dppi autor: Florent Gooden

Z českého pohledu se úvod Dakarské rallye mimořádně povedl. V kategorii automobilů dokázal Martin Prokop zajet historicky nejlepší výsledek  třetí místo. "Ukázal, že na to má auto, i když si před začátkem nebyl jistý rychlostí. Závod se totiž hrozně zrychlil, i když se tam organizátor snaží dávat technické pasáže," soudí host Dakarských ozvěn Zdeněk Tůma.

Ten se měl původně na Dakar také vydat, ale kvůli koronavirové situaci se nakonec rozhodl se čtyřkolkou nestartovat. "Měl jsem podanou registraci. Ale závod budu sledovat alespoň takhle," poznamenal Tůma. Na Dakar se chce příští rok vrátit. "Budu se na to připravovat jak fyzicky, tak co se týče techniky vozu," slibuje.

Důvody k radosti měl hned první den. "Jsou to parádní výsledky. Nikdo nečekal, že se Češi zviditelní už v první etapě," říká i o druhém místu Aleše Lopraise či desátém Martina Michka. Ocenil i šesté místo Tomáše Kubieny ve čtyřkolkách. "Chvíli se pohyboval i na druhém místě, ale i tak to je skvělý výsledek. Dakar je nicméně dlouhý," soudí Tůma.

Kamazy jezdí jako cyklistické týmy

V kamionech se v úvodu nedařilo kamazům, tři z nich jsou na chvostu elitní desítky. "Vědí, že Dakar ještě přijde. Věřím, že nám ještě ukážou," soudí čeští piloti Jaroslav Valtr s Alešem Lopraisem. "Je tam systém jako v cyklistice, ukáže se, kdo bude nosič vody," dodává Loprais. "Teď se bavíme o vteřinách, ale za chvíli to budou minuty a desítky minut," doplnil.

"Pořadí na trati je důležité kvůli tomu, že si na čele nepráší. Kdo zajel prolog špatně, má před sebou papírově pomalejší jezdce, které je těžké předjet, protože jet mimo cestu je riskantní. A hned za sebou se jet kvůli prachu nedá," vysvětluje Tůma, který však spolu s českými účastníky věří, že favorizované ruské továrně dokážou české barvy v závodu zatopit.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články