Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
SP Brazílie

Prokop: S WRC to bude těžší, než jsem si myslel

Cardiff - Někdejší juniorský mistr světa Martin Prokop má za sebou premiéru za volantem vozu elitní kategorie WRC. V Britské rallye pilotoval speciál Ford Fiesta RS, se kterým nakonec obsadil 22. místo. O lepší umístění jej připravila penalizace za nedokončení první páteční etapy, ve které havaroval.

Martin Prokop
zdroj: ČTK

"Bylo to těžší, než jsem si myslel. Bude hodně těžké si tohle auto přisvojit. Určitě se bude ještě hodně věcí dít. To, co se stalo v pátek, není ojedinělá věc," řekl Prokop. V podobném duchu jej prý utěšovali i někteří soupeři, zejména Francouz Sébastien Ogier. "Říkali, ať si z toho nic nedělám, že je to normální. Je to hop, nebo trop. Auto je tak rychlé, že ty věci se dějí," uvedl jihlavský pilot.

Prokopa ale hlavně mrzelo, že havaroval už v pátek, kdy si postupně na nové auto zvykal. "Potřeboval jsem trošku víc jet. Pátek mi pak chyběl. V sobotu jsem se opět dostával do tempa a večer jsem se dostal tam, kde jsme v pátek skončili," konstatoval. Následné postupné zlepšování mu také dodalo optimismu. "Čeká nás ale ještě hodně práce. Nicméně auto je úžasné a je to zábavné. Fakt je to nejvyšší třída," řekl.

Devětadvacetiletý Prokop ještě oficiálně nepotvrdil, že v příští sezoně pojede MS s tímto vozem. Je to ale prakticky jisté. Za cíl si stanovil poměřovat se s nejlepšími soukromými jezdci. "A dnes jsme viděli, že nejrychlejší soukromník byl druhý," poukázal na výsledek Nora Madse Östberga, který závodí také s fiestou a ve Walesu těžil z výpadků favoritů. "Nemá cenu srovnávat Latvalu nebo Hirvonena. Ti mají jiná auta, jiné podmínky. To je jiný level," naznačil realisticky Prokop, že na jezdce továrních týmů nemůže za normálních okolností stačit.

S Östbergem, Estoncem Tännakem nebo Henningem Solbergem z Norska by ale rád srovnal krok už v příští sezoně. Tak v její polovině. Šampionát totiž začne v Monte Carlu, kde budou stejně jako poté ve Švédsku panovat specifické podmínky. "Uprostřed roku uvidíme, jestli se to hýbe dál a dál. Tak po Řecku se mi snad bude hovořit lépe," uvedl Prokop, který v tomto roce jinak startoval s vozem kategorie S2000.

Dalším cílem Prokopa je překonat dosavadní česká maxima Romana Kresty a Jana Kopeckého, kteří byli v závodech MS pátí. "To je hlavně Jendův cíl, protože chce pokořit Romana," smál se Prokop v narážce na spolujezdce Jana Tománka, jenž dříve spolupracoval právě s Krestou. "Dlouhodobý cíl to ale asi je. V tenhle moment ale vidíme, že dostat se do desítky nebude žádná sranda. Bude to hodně práce," řekl Prokop.

V příštích týdnech jej čeká fyzická příprava, aby byl na nový vůz připravený. Zvyknout si musí také mentálně. "Chce to větší soustředění. Teď se některé věci dějí tak rychle, že mi je hlava nebere. Podobné to bylo, když jsme přestoupili z juniorského auta do dvoulitru. Teď je to o stupínek rychlejší. Občas si musím říct: 'Mysli rychleji.' Musím přidávat plyn jak nikdy předtím," pousmál se. Považuje teď ale za výhodu, že po startu v Britské rallye ví, na co se má zaměřit.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články