Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
Branky, body, vteřiny

Premiéru v Baku ovládl jasně Rosberg a zvýšil svoje vedení v seriálu

Baku – Z prvního místa odstartoval, na prvním místě také dojel. Nico Rosberg z Mercedesu nedal při premiéře na městském okruhu v Baku žádnému soupeři šanci a jasně si dojel pro další triumf. Za ním skončili ve Velké ceně Evropy jeho krajan Sebastian Vettel s Ferrari a Mexičan Sergio Pérez z týmu Force India, který v posledním kole připravil o stupně vítězů druhého pilota Ferrari Fina Kimiho Räikkönena.

Rosberg, kterému nevyšly předchozí tři závody, si připsal páté vítězství v sezoně a vede seriál o 24 bodů před týmovým kolegou Britem Lewisem Hamiltonem. Úřadujícímu mistru světa se nepovedla sobotní kvalifikace a po startu z desátého místa a potížích v průběhu závodu se musel spokojit s pátou příčkou. Vettel na třetím místě celkové klasifikace zaostává za Rosbergem po osmi závodech již o 45 bodů.

Zatímco Rosberg suverénně získal v sobotu pole position a dnes si rovněž dominantním způsobem dojel pro devatenácté vítězství v kariéře s náskokem více než 16 sekund, Hamilton se na trati v historickém centru Baku trápil.

Značnou část závodu nemohl jet na plný výkon kvůli špatnému nastavení. Trojnásobný mistr světa si dlouho nevěděl rady, jak systém přepnout, a tým mu podle nových pravidel nesměl při konverzaci vysílačkou poradit. I když se mu pak povedlo problém vyřešit, z pátého místa už se neposunul.

Podle šéfa týmu Tota Wolffa měli stejné potíže oba jezdci Mercedesu, Rosbergovi se je však povedlo vyřešit rychleji. "Lewisovi to trvalo dvanáct kol," řekl Wolff. Nestěžoval si, že Hamiltonovi nemohli z depa poradit. "Ta omezení pro komunikaci vysílačkou máme proto, aby závody nebyly tak předvídatelné a neřídili je inženýři."

Britský pilot si posteskl, že ho potíže připravily o možnost závodit. "To je škoda. Chtěl jsem závodit, a kdybych to byl schopný vyřešit, mohl bych dohnat kluky vepředu a být součástí toho představení," řekl vítěz předchozích dvou závodů v Monaku a Kanadě.

Podle svých slov neměl tušení, co bylo špatně. "Je tam tolik různých nastavení motoru, vůbec jsem nevěděl. Prostě chyběl výkon," konstatoval. "Nic jsem s tím neudělal, spravilo se to samo."

Zákaz poskytovat jezdcům instrukce se mu nelíbí. "Nevidím v tom žádnou výhodu. FIA udělala z formule 1 tak technickou záležitost, že máme 100 nebo 200 různých variant a nemám šanci zjistit, v čem je problém," řekl Hamilton.

O informace během závodu marně žádal i Räikkönen. "Řekli byste, že je povoleno říct 'ano' nebo 'ne', ale není to tak," uvedl bývalý mistr světa, který dostal pětisekundovou penalizaci za přejetí bílé čáry vyznačující vjezd do boxů. "Tomuhle pravidlu nerozumím, nic z toho nemáte. Jsem trochu zklamaný, byl to složitý týden. Žádná velká zábava, ale ani žádná katastrofa."

Na úkor Räikkönena se podruhé v sezoně prosadil na stupně vítězů Pérez, který skončil třetí i na jiném městském okruhu v Monaku. Mexický jezdec překvapil už druhým místem v kvalifikaci, kvůli výměně převodovky však startoval až ze sedmé pozice.

Velká cena Evropy, závod mistrovství světa vozů formule 1 v Baku:

1. Rosberg (Něm./Mercedes) 1:32:52,366 (prům. rychlost: 197,721 km/h), 2. Vettel (Něm./Ferrari) -16,696, 3. Pérez (Mex./Force India) -25,241, 4. Räikkönen (Fin./Ferrari) -33,102, 5. Hamilton (Brit./Mercedes) -56,335, 6. Bottas (Fin./Williams) -1:00,886, 7. Ricciardo (Austr./Red Bull) -1:09,229, 8. Verstappen (Niz./Red Bull) -1:10,696, 9. Hülkenberg (Něm./Force India) -1:17,708, 10. Massa (Braz./Williams) -1:25,375.

Pořadí MS (po 8 z 21 závodů): 1. Rosberg 141 b., 2. Hamilton 117, 3. Vettel 96, 4. Räikkönen 81, 5. Ricciardo 78, 6. Verstappen 54, 7. Bottas 52, 8. Pérez 39, 9. Massa 38, 10. Kvjat (Rus./Toro Rosso) 22.

Pohár konstruktérů: 1. Mercedes 258, 2. Ferrari 177, 3. Red Bull 140, 4. Williams 90, 5. Force India 59, 6. Toro Rosso 32, 7. McLaren 24, 8. Haas 22, 9. Renault 6.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články