Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
Chvíle okouzlení 2024

Posádky českých kamionů na Dakaru řeší problém za problémem, ale jedou dál

V mechaniky a pomocné čety se často mění posádky českých kamionů na Rallye Dakar. Martin Macík i Martin Šoltys museli ve středeční 11. etapě řešit hodně technických problémů, oba však pokračují. Macík si udržel pozici nejlepšího Čecha v kategorii a v průběžném pořadí je šestý.

Martin Macík na Rallye Dakar
zdroj: ČTK/EFE/ autor: Martin Alipaz

Ještě po osmé etapě byl Macík třetí, ale pak přišly technické problémy. "Už z nás jsou profesionální mechanici. Opravujeme cokoliv, jako na běžícím pásu," uvedl Macík v tiskové zprávě.  

V úterý ztratil člen týmu Big Shock Racing podle původních informací 2:23 hodiny, organizátoři mu ale dodatečně hodinu odečetli, neboť pomáhal jezdci s hořící motorkou. Mechanici potom v bivaku opravili jeho liaz, ale další technické problémy přišly vzápětí. "Začátek etapy byl super, letěli jsme jako blesk, ale asi na 180. kilometru nám praskla vrtule. Museli jsme ji vyměnit a odnesl to i chladič. Stopovali jsme ostatní posádky a sháněli vodu, abychom ji doplnili do chladiče a mohli pokračovat. To se nakonec podařilo a následoval sprint do cíle," popsal středeční trable Macík.  

Ten byl ve své kategorii v etapě jedenáctý se ztrátou 1:45 hodiny na nejrychlejšího Bělorusa Sergeje Vjazoviče. V průběžném pořadí klesl z pátého místa, na které se předtím posunul po odečtení hodiny, na šesté.  

Dlouhou noc prožil pilot tatry Šoltys. Do bivaku se dostal až nad ránem. "Hned na startu přestal fungovat interkom, takže jsme na sebe museli celý den řvát. Pak se nám podařilo zahrabat se na duně, kde jsme něco ztratili a ke konci první části jsme měli ještě komplikace se spojkou. Tak jsme si to dneska trochu protáhli, přijeli jsme v pět ráno a za chvíli vyrážíme do další etapy," uvedl Šoltys v tiskové zprávě týmu Buggyra Racing krátce před startem 12. etapy.  

Pokračuje i Martin Kolomý, jenž ve středu se svou tatrou útočil na etapové vítězství, ale pak přišly dva defekty. V noci před startem dnešní etapy zase řešil technické problémy a mohl pokračovat jen díky pomoci spolupracujícího týmu Adria s pilotem Pavlem Vrňákem.   

"Při kontrole auta Martina Kolomého jsme zjistili nějaké nesrovnalosti na zadní nápravě, tak jsme se rozhodli ji pro jistotu vyměnit. Akorát už jsme žádnou další neměli, protože jsme ji měnili teď dva bivaky po sobě," uvedl manažer Buggyra Racing Jan Kalivoda. "Naštěstí se nabídli kluci z Adrie, kteří obětovali svůj sen, aby mohl Martin pokračovat, a mohli jsme tak přendat jejich nápravu na Martinovo auto. Za což jim patří obrovské díky, taková obětavost se jen tak nevidí," dodal.  

Ilustrační foto

Mezi motorkáři už nepokračuje dlouho nejlepší z Čechů Milan Engel, který musel po pádu ve zhurba stokilometrové rychlosti v jedenácté etapě odstoupit. Vyšetření však neodhalilo žádné zlomeniny a potlučený závodník bude propuštěný z nemocnice.

"Nemá nic zlomeného. Je hodně potlučený, má naražená záda, pochroumané rameno a otřes mozku. Dnes ho vyzvedneme z nemocnice," řekl manažer jeho týmu Moto Racing Group Ervín Krajčovič.

Ve dvanácté etapě jedou pouze automobily a kamiony, pro motocykly a čtyřkolky byl kvůli špatné předpovědi počasí úsek zrušen. 

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články