Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Atletika

Po devatenácti letech se do MS vrací Safari rallye. Bude to jako jízda v zoo, těší se Prokop

Safari rallye se po devatenácti letech vrací do seriálu mistrovství světa a na startu bude i Martin Prokop. Osmatřicetiletý jezdec si účastí na legendární soutěži plní jeden ze svých snů. Po seznamovacích jízdách se ale utvrdil v tom, že jej čeká hodně náročný, ale i zajímavý závod.

Martin Prokop
zdroj: ZUMA autor: Nikos Katikis

Jasně to dokumentoval i stav vozu Ford Focus, se kterým si projížděl trať. "Děkuji M-Sportu, že mi ho půjčili, ale dostal dost za uši a není úplně ve formě. Ohnuli jsme spojovačku, prorazili jsme nějaké gumy a auto strašně dostalo. Je to na Jeep a ne na takového angličáka," uvedl Prokop na Instagramu.

I podle zveřejněných fotografií z trati je jasné, že bude rallye náročná. Už při najíždění tratí musely posádky bojovat s vyjetými "kolejemi".

"Připomíná mi to Dakar v Argentině. Neskutečně rozpraskaná země plná děr a kamenů. Prostě Safari, jak má být." podotkl pilot týmu Benzina Orlen.

Dalším specifikem je množství zvířat kolem trati. "Je to jako jezdit v zoo. Žirafy, zebry, obrovští pštrosi. Nějací chlupatí koně s rohama, vůbec nevím, co to je. Asi bych měl jít do zoo. Je to pecka, jen z nich mám obrovský strach. Trať je složitá, ale s tím jsme počítali. Zvířat je ale mraky," přiznal Prokop s tím, že dalším problémem bude provoz na přejezdech mezi rychlostními zkouškami. "Jízda v Africe je šílená, ale těšíme se. Je to jiný závod, úplně jiný než WRC," řekl.

Prokop startuje s vozem Ford Fiesta Mk II a v kategorii WRC2 je jediný. "Angličáky tady budou dost trpět, ale musíme to zvládnout. I když jsme jediní ve třídě, tak jen dokončit závod je velká výzva. Budeme se snažit si to užít a autu co nejméně ublížit," přál si Prokop.

Jihlavský pilot měl původně startovat s navigátorem Viktorem Chytkou, s nímž spolupracuje na Dakaru, ale nakonec bude jeho spolujezdcem stejně jako na Sardinii Zdeněk Jůrka. Prokopův tým totiž stále řeší s Mezinárodní automobilovou federací výměnu sedačky.

"Pro dlouhá záda Viktora Chytky totiž na trhu neexistuje FIA homologovaná a testovaná sedačka. Dokud nebude tento unikátní problém vyřešen, jsme nuceni změnit spolujezdce," vysvětlil Prokop.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy