Následuje
Nejzbach Vysoké Mýto - SK Olympik Mělník

Pabišku čeká navigátorská noční můra. Je to fakt těžký, říká o Kataru Prokop

Martin Prokop zatím zažívá velmi povedenou sezonu. Na Dakaru skončil sedmý, na sklonku minulého týdne vyhrál Abú Zabí Desert Challenge rallye, a po třetím závodu Světového poháru v cross country rallye se dokonce vyhoupl do čela průběžného pořadí. A to ještě stačil zaučit nového navigátora, kterým se stal zkušený motocyklový jezdec David Pabiška. Prokop ještě nechce mluvit o začátku roku v superlativech, spokojenost ovšem neskrývá. Teď čeká oba noční můra všech navigátorů.

Ford Martina Prokopa
zdroj: ČT sport

"Sezona snů? To se hodnotí až na konci," prohlásil pilot vozu Ford F-150 v pořadu Svět motorů speciál.

Prokop si pochvaluje především velké závodní dávky. "Doteď máme najeto 7000 závodních kilometrů, ty přejezdové ani nepočítám. Je to víc než několik sezon v MS v rallye dohromady. Je cítit, že jsme vyjetí. Jedeme dobré tempo."

V Abú Zabí došlo k nucené změně. Navigátora Jana Tománka stále provází zdravotní problémy, a tak musel Prokop narychlo najít jiného parťáka. Došlo na Pabišku. "Nebyl žádný čas. Trénovat na cross country skoro nejde. Jen jsme spolu testovali v dunách, aby si David zvyknul," popisoval Prokop.

Prokop s Pabiškou po velkém úspěchu hosty Světa motorů speciál

"Marťas mi nedal moc času. V rámci svého závodění jsem to přivítal. Cítím v tom velkou zodpovědnost sednout si vedle tak dobrého jezdce. Vidím u Martina velkou profesionalitu v týmu," pochvaloval si i Pabiška, který zažil jízdu i v kamionu.

Může proto srovnávat. "Rozdíl mezi autem a kamionem je obrovský. Posádka kamionu trpí mnohem víc, v autě je poměrně komfort, to je pro mě překvapení. Ani se s ním (s Martinem Prokopem) nebojím, je to paráda. Přesvědčil mě, že to má smysl," zdůraznil Pabiška.

V Abú Zabí nejeli riskantně a sedlo jim to. "Měli jsme štěstí, že jsme nezapadli, naši soupeři zapadávali a ztráceli nervy. Vsadili jsme na jistotu a výdrž," uvedl Prokop. Vyplatilo se, vítězství je neminulo.

Spolupráce klapla a teď nově složenou posádku čeká prubířský kámen všech navigátorů – rallye v Kataru. "Přál bych mu, aby se nezhoršil. Poslouchám příběhy od ostatních navigátorů a vím, že je to fakt těžký. Když bude chybovat, nebudu se na něj zlobit," ujistil Prokop.

Cíle zůstávají nejvyšší. U lídrů seriálu to ani jinak nejde. "Jestli chceme uspět v šampionátu, do 4. místa je to povinnost," podotkl Prokop.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy