Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
M ČR v bleskovém šachu 2019

Oproti kolegům zvolil odlišnou aklimatizaci. Nyní si chce Macík vylepšit osobní maximum

Ani spaní v kyslíkovém stanu, ani náročné výběhy, ani jiné možnosti. Pilot kamionu Liaz Martin Macík mladší znovu zvolil jako ideální aklimatizaci na vysokohorské podmínky v Jižní Americe předčasný odjezd do dějiště Rallye Dakar. V místě slavného závodu se tak připravuje už více než týden a absolvuje zde horské túry s jediným cílem, vylepšit loňské desáté místo.  

Martin Macík mladší na trati dakarské rallye
zdroj: imago sportfotodienst

"Vím, že kolegové před závodem spí v kyslíkových stanech, běhají v masce na Ještěd a zkoušejí různé postupy, aby se připravili na nadmořské výšky, které nás čekají především v Bolívii. Já jsem po mnoha konzultacích s kamarády horolezci a doktory dospěl k přesvědčení, že nejúčinnější a zároveň nejpříjemnější bude přijet přímo na místo dříve a během týdne si tu zvyknout," uvedl Macík, který podobný způsob zvolil i před rokem.

Do Peru společně s motocyklistou Janem Brabcem a navigátorem Františkem Tomáškem odletěli již o vánočních svátcích, a přestože měli menší problémy s přesunem, tréninkový kemp splnil účel.

"Celou dobu jsme byli v nadmořské výšce přes 3000 metrů a absolvovali jsme i několik túr. Na konci jsme stihli i zregenerovat," pochvaloval si Macík.

Je nám líto, video expirovalo.
Jaké jsou české šance na Dakaru a co nabídne ze závodu ČT? Prozrazuje Jiří Zíta

Nyní už se ale přesunul do Limy, kde v sobotu odstartuje jubilejní 40. ročník rallye. Macík se v něm bude snažit vylepšit loňské desáté místo.

"Myslím, že se to dá ještě zlepšit. A udělám pro to maximum. Základním cílem je ale dojet ve zdraví do cíle. To je zadostiučinění i vůči klukům, kteří na autech celý rok dělají. Jedeme tam ale závodit, chceme být co nejlepší," řekl Macík. Čeká ho už šestý start na Rallye Dakar, z toho dvakrát jel jako navigátor.

Zdroj
ČTK, ČT sport

Hlavní zprávy