Po špatném tréninku bude víc riskovat. Šéfmechanik z toho byl nešťastný, řekl Kornfeil
Start motocyklové Grand Prix České republiky, v níž chce Jakub Kornfeil znovu útočit na pódium, se mu příliš nepovedl. Jezdec týmu Redox PrüstelGP obsadil v součtu obou úvodních tréninků osmnáctou příčku, tedy o čtyři místa horší pozici než nováček v seriálu a týmový kolega Filip Salač. Kornfeil ale neztrácí optimismus před dnešním posledním volným tréninkem a chce si vybojovat účást v elitní druhé části kvalifikace.
V čem vidíte po dvou odjetých trénincích zatím největší problém?
Musíme ještě najít finální nastavení. Převodovku máme dobrou, gumy jsme taky hodně pošetřili, víc než Filip, co mám informace. Ale je fakt potřeba motorku vychytat. Hlavně v šikanách. Motorka se strašně těžce zdvihá ve směru zleva doprava ze zatáčky. Když z levé jdu do pravé zatáčky, mám strašně nahoře předek motorky. Nejde zatočit a musím ubrat plyn, aby ten předek spadl dolů, a potom se teprve zatáčí lépe.
Jaké časové zlepšení je potřeba?
Čas 2:09,152 je strašně pomalý. Až pojedu aspoň o šest desetin rychleji, potom to bude dobré. Můžu se zlepšit i o vteřinu, když se na někom zavěsím. Je to hodně, na druhou stranu tady máme dlouhou trať. Zatím to ale nefunguje. Těším se, až si zkusíme další nové varianty.
Ve třetím tréninku budete riskovat, abyste zvládl skočit do první části kvalifikace?
Máme nachystané do třetího volného tréninku dvě sady nových gum, což je strašně důležité. Ráno se rozjedu, maximálně tři kola na starých najetých gumách, a pak pojedu dvakrát novou sadu. Po této stránce jsme nachystaní. Věřím tomu, že motorka bude fungovat. A ano, musím víc riskovat. Ve druhém tréninku jsem jel tak, abych nespadl. Prostě jsem věděl, že to nefunguje, a jen jsem chtěl dovézt do cíle motorku v celku.
Jak si zatím prožíváte Grand Prix a atmosféru kolem ní?
Brno si užívám od středy od rána, od první tiskovky. Baví mě atmosféra, celý ten kolotoč. Sice je trochu vyčerpávající, ale to k tomu patří. Nejedu tady poprvé, vím, co mám očekávat. Jediné, co mě mrzí, je ten druhý trénink. Ani ne tak umístění, ale že jsem nedokázal zajet ani čas, který jsem předvedl ráno. To je trochu špatné, protože kluci vzadu zrychlili.
Cítil jste i rozladění v týmu z výsledku?
Můj šéfmechanik Hector byl neskutečně nešťastný. Když jsme se ještě potkali po druhém tréninku, řešili jsme to hodně dlouho tady v boxu. Viděl jsem na něm, jak má úplně slzy na krajíčku a je mu líto, že mi nedal motorku, kterou potřebuju. Vidí, že stroj nedělá, co chceme, že předek je o dva centimetry výš, než má být. Hector to prostě prožívá. Vím, že ten člověk maká na sto procent a všichni tady makají.
Sobotní závodní program na Masarykově okruhu:
09:00 - 3. trénink Moto3
09:55 - 3. trénink MotoGP
10:55 - 3. trénink Moto2
12:35 - 1. část kvalifikace Moto3
13:00 - 2. část kvalifikace Moto3
13:30 - 4. trénink MotoGP
14:10 - 1. část kvalifikace MotoGP
14:35 - 2. část kvalifikace MotoGP
15:05 - 1. část kvalifikace Moto2
15:30 - 2. část kvalifikace Moto2