Na okruzích pro šampionát silničních motorek přibude "trestná zatáčka"
Změny pravidel čekají závodníky v mistrovství světa silničních motocyklů, které startuje už příští víkend v katarském Dauhá. Nejvýznamnější je pravidlo o tom, že při určitém porušení pravidel musí závodník vyjet do označené zóny, což jej připraví o několik sekund.
Na všech okruzích při šampionátu bude nyní pro nový systém penalizace připravena delší zatáčka. Takzvaná "Long Lap Penalty" tu nahradí bývalé nařízení, podle něhož musel jezdec za určitý přestupek na pokyn traťových komisařů pustit soupeře před sebe. Nyní bude muset závodník během tří okruhů po oznámení komisařů projet "trestnou zatáčkou". Když to například kvůli předčasnému ukončení závodu nestihne, dostane penalizaci dvě nebo více sekund.
Další změnou je, že jezdec po pádu v cíli, kdy se dostane mimo motocykl, bude klasifikován, což dosud nebylo. Počítat se bude horší čas – ať už bude patřit jezdci, nebo motocyklu. Cílovou čáru totiž musejí překročit oba.
Třídy Moto3 a Moto2 budou mít rozdělené kvalifikace na dvě části, jako tomu už je v MotoGP. Rozdíl bude jen v tom, že v královské kubatuře postupuje do kvalifikace podle časů z tréninků deset nejrychlejších a o zbývající dvě místa v rychlejší kvalifikaci pak pojedou další jezdci. V slabších kubaturách ale postoupí přímo čtrnáct jezdců a pak se pojede ještě o čtyři místa. Dosud měly Moto2 a Moto3 jednu čtyřicetiminutovou kvalifikaci, nyní budou dvě patnáctiminutové.