Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Lyžování ČR 2024

Jet hop nebo trop od první erzety na Barumce nejde, říká před vrcholem sezony Štajf

V pátek odstartuje věhlasná Barum Czech Rally Zlín. Spojí se tradice i s několika novinkami. Vrací se legendární erzeta Pindula. Kvůli výpadku příbramského závodu bude zlínská soutěž závěrečným dílem domácího šampionátu. Jezdci se tomu musejí přizpůsobit. Taktika se mírně mění, ale napětí zůstane. ČT sport přinese během celého víkendu z dění na nejslavnější tuzemské rallye informace v živých vstupech.

Polo Vojtěcha Štajfa
zdroj: ČTK autor: Ján Honza

"Jet Barumku je pro každého jezdce vrchol sezony," ujistil v pořadu Svět motorů speciál momentálně pátý jezdec tuzemského mistrovství Vojtěch Štajf.

To, že je Barum rallye posledním závodem mistrovství republiky, znamená pro jezdce velkou změnu plánů. "Trošku nám to mění kalkuly s pořadím v mistráku. My jedeme pro celkový úspěch v mistrovství, ne v jednotlivých závodech. Najednou se počítá pět výsledků ze šesti závodů, a ne ze sedmi a zároveň se body získané na Barumce vzhledem k délce a náročnosti násobí koeficientem 1,5. Pro konečné počítání je velmi významná," upozornil jezdec týmu Racing 21 Klokočka Volkswagen Team.

Při zdi?

Taktika se musí přizpůsobit i jedinečnému charakteru zlínského klání. "Pojedeme kvalifikaci, pokusíme se ji zajet co nejlépe, abychom si vybírali startovní pořadí. Když jedete na asaltu, čím dřív jedete, tím máte větší výhodu," vysvětlil Štajf.

Je nám líto, video expirovalo.
Svět motorů speciál před Barum Czech Rally Zlín

"Pak se to ukáže, jak na tom člověk je – během první sekce. Je třeba přizpůsobit tempo tomu, že závod je dlouhý a obtížný. Často se stane, že nedojedou úplně všichni. Pokud jde o bodový zisk, jet naplno hop nebo trop od první rychlostní zkoušky, to na Barumce nejde," dodal Štajf, který má před sebou jasný cíl: udržet se v elitní pětce domácího šampionátu.

Pindula se vrací

Startuje se v pátek 16. srpna v 16:00 z rampy na zlínském náměstí Míru. Cíl rallye s vyhlášením vítězů bude na stejném místě v neděli v 17:00. Soutěž nabídne 15 rychlostních zkoušek v celkové délce 219,6 kilometru na osmi úsecích. Po loňské odmlce se opět pojede klasický úsek Pindula, který se jel poprvé ve třetím ročníku v roce 1973.

Loni ji museli všichni oželet kvůli moru prasat. Letos už tento problém pominul, a tak volba byla jasná. "Ti, kteří tam byli úspěšní, ji vítají, ti, kteří nebyli, zase ne. Je to ale klasika, která se vždycky jezdila," ujistil ředitel rallye Miloslav Regner.

Rychlostní zklouška Pindula měří 18 kilometrů, ale nejdelší erzetou v programu je 28kilometrová Kašava. To je v porovnání s jinými domácími podniky pořádná porce. Podle Štajfa takové ale do vrcholných podniků patří.

Jan Kopecký se svým spolujezdcem Pavlem Dreslerem
zdroj: ČTK autor: Omelka Josef

"Závodníci mají rádi delší zkoušky, protože jedna nebo dvě chybičky se dají větším nasazením nebo rizikem kompenzovat. Na druhou stranu je delší zkouška náročnější na fyzičku. Rallye je ale také o psychice a koncentraci. Zase, když je zkouška zrušena a musí se přidělovat časy, komisaři nejsou nikdy schopni to udělat stoprocentně spravedlivě," nabídl Štajf pohled na věc očima ostříleného jezdce.

Součástí programu bude i letos páteční cyklovyjížďka centrem Zlína, Green rallye pro vozidla s elektrickým a hybridním pohonem a už podvanácté Star rallye historických vozidel. Barum rallye každoročně přiláká přes 200 000 diváků. Loňský ročník vyhrál Jan Kopecký, a to počtvrté v řadě a posedmé v kariéře.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články