Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
ISU Grand Prix 2024

Elita WRC? Koho by to nelákalo, ale chci zůstat škodovákem, říká Kopecký

Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem získali titul rallyeových mistrů světa v kategorii WRC2. Letos vyhráli téměř všechny závody, do kterých nastoupili – šest ze šesti domácích a pět ze šesti zahraničních. Provází je vytrvalost, spolehlivost, rychlost a z toho pramenící úspěchy. A co takhle zkusit elitní kategorii WRC? Ač by ho to velmi lákalo, v českých podmínkách vidí Kopecký tuto možnost jako nereálnou a navíc by se nechtěl rozcházet se svým dlouhodobě domovským týmem Škoda motorsport.

Jan Kopecký zdraví příznivce ve Zlíně
zdroj: ČTK autor: Glück Dalibor

"Jak říká kamarád, nejsme kapela, abychom pořád vyhrávali," odpověděl s úsměvem v pořadu Svět motorů speciál Kopeckého spolujezdec Pavel Dresler na otázku, jestli mu nevadí, že jeden závod nevyhráli.

Vždyť očekávání naplnili na sto procent. "Začátek sezony nebyl vůbec jistý. Původně jsme měli jet jen český mistrák a k tomu jeden až dva závody WRC2," naznačil Kopecký.

"Začali jsme shánět závody, že pojedeme v soukromém týmu. Na to jsme dostali povolení, ale budget ne. Pak ovšem přišel nečekaný telefonát od Michala Hrabánka (šéf týmu Škoda motorsport – pozn. redaktora), že šance jet Monte Carlo tady je. My jsme se jí zhostili. Monte Carlo jsme vyhráli, jeli jsme na Korsiku a pak to takhle pokračovalo až do konce sezony," popsal Kopecký cestu k vlastně trochu neplánovanému úspěchu.

Video nelze z licenčních důvodů přehrát
SM speciál: Kopecký s Dreslerem hodnotí veleúspěšnou sezonu

Na domácích tratích nenašli přemožitele už 23 závodů v řadě. Nechtějí podcenit sebemenší detail, ať jedou kdekoli. "V českém mistráku nemůžeme mít nižší cíle než výhra na každém závodě. K tomu máme skvělé auto R5, které drží bez poruchy. Vypadalo to letos jednoduše, ale jednoduché to nebylo. Český mistrák jedeme nejrychleji, jak umíme, protože nás to baví a víme, že takhle budeme muset jet i ve světě od prvních kilometrů," popsal Kopecký.

Spolehlivost? Jízda s rozmyslem

Zdobí je málo vídaná spolehlivost. V průběhu čtyř let dokončili každou soutěž. Naposledy nedojeli v roce 2014 v Malajsii. "Je to vyzrálost Honzy a nás jako posádky. Dokážeme si vyhodnotit šance, které jsou. Náskok není třeba udržovat tak, že vyhrajeme každou rychlostní zkoušku. Zajíci se počítají až po honu," přiblížil taktiku Dresler.

Navíc chemie v týmu funguje na výbornou. "Souhra tam musí být. Potřebuju mít vedle sebe i kamaráda. S Pavlem jsme bezvadní kamarádi, rozumíme si i mimo auto," prozradil Kopecký.

Společně jezdí od roku 2011. Kromě domácích titulů a teď i světového mají na kontě i zkušenosti z dalekých tratí, když ovládli také asijsko-pacifický šampionát.

Nabízela by se proto jednoznačná otázka. Co zkusit závody mezi absolutní elitou WRC? "Koho by to nelákalo? Je to sen asi každého soutěžáka, ale musíme si přiznat, že je to téměř nereálné. Je třeba sehnat silného partnera, mluvíme tu o milionech eur. To je v České republice nemožné. Navíc by byla škoda bourat spolupráci se Škodovkou. Vztah jsme navázali a chtěl bych zůstat škodovákem," zdůraznil Kopecký.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články