Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Lyžování ČR 2024

Dojet, či nedojet s defektem? Oč běželo, když Pech stíhal Dohnala?

Po prvních dvou rychlostních zkouškách byl souboj dvou největších adeptů na vítězství v Rallye Příbram Václavem Pechem a Janem Dohnalem vyrovnaný. Jenže pak měl Pech defekt a manko narostlo. Jaké nuance rozhodují v takto tíživém momentu pro všechny posádky? I o tom hovořili Pech s Dohnalem v pořadu Svět motorů speciál.

Posádka Jan Dohnal a Michal Ernst
zdroj: ČTK autor: Ján Honza

"Chtěli jsme si vybudovat náskok. Bohužel v přemíře snahy jsem strčil auto malinko víc ze silnice. Byl tam nějaký kámen a prorazil jsem pneumatiku. Museli jsme sedm kilometrů dojet na prázdném a ztratil jsem asi tři čtvrtě minuty," popsal klíčový moment rallye Pech.

"Přáli jsme si souboj až do konce. Václavova chyba mě mrzela, protože s námi ztratil kontakt a my jsme se dostali do situace, která nemusí být vždy jednoduchá," uvedl posléze vítězný Dohnal.

Výměna i za méně než minutu a půl

Příbramská rallye si s jezdci pohrála. Hlavně kvůli počasí. Piloti museli zápolit s kluzkými namoklými asfalty a správně vybírat pneumatiky. To vše nakonec vyústilo v otázku z nejpodstatnějších. Dojet, či nedojet s defektem? To je, oč tu běží, řečeno shakespearovsky.

"Máme to vymyšlené dopředu podle typu rychlostní zkoušky, jak je rychlá, jak je technická, jestli prorazíte přední nebo zadní pneumatiku, kolik kilometrů je od proražení do cíle a kde se to dá případně vyměnit," poznamenal Pech.

Je nám líto, video expirovalo.
Jan Dohnal a Václav Pech hodnotí Rallye Příbram

Výsledná ztráta tři čtvrtě minuty vypovídala o tom, že neměnit na trati bylo správné rozhodnutí. "Každá zodpovědná posádka by to měla trénovat. Ti nejlepší a nejzručnější to umějí přímo na rychlostní zkoušce za minutu deset, minutu dvacet vteřin," nastínil Dohnal.

Něco jiného je čas v tréninku a něco jiného pak v reálu erzety, upozornil Pech. "Víme, že pod minutu a půl nebo i dvě minuty je to velká rychlost," zdůraznil.

"Záleží na tom, jak má tým zorganizované umístění rezervy, heveru a klíče na kola, momentového klíče, případně elektrického povolováku. Rozhoduje i to, jaký člen posádky který úkon dělá," popsal Dohnal. "A také záleží na tom, která pneumatika je proražená," doplnil důležitou okolnost jeho rival.

Pech nakonec završil stříbrnou sezonu příznačně – druhým místem. Z triumfu se radoval Dohnal, který v celkovém pořadí seriálu skončil čtvrtý. V Příbrami chyběl již jistý mistr republiky Jan Kopecký z týmu Škoda Motorsport, který startoval na Katalánské rallye. Již dopředu bylo jasné, že Pech skončí celkově druhý, soutěž vynechal i třetí Jan Černý.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články