Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
58. Rally Šumava Klatovy

Motocyklista Kejmar: Chci být mistrem světa a závodit v Americe

Praha - Pavel Kejmar je aktuálně nejúspěšnějším českým reprezentantem v disciplíně supermoto. V posledních závodech se mu velmi dařilo, podle svých slov ale občas rád zkusí i motokrosovou disciplínu. O tom, jaké má plány do budoucna a čemu se věnuje v trénincích, promluvil Kejmar společně s redaktorem České televize Jiřím Zítou ve Sportovních zprávách.

Je nám líto, video expirovalo.
Motocyklista Kejmar: Chci být mistrem světa

Jako jediný z Čechů Kejmar startuje v seriálu mistrovství světa, a to velmi úspěšně. Naposledy to potvrdil o víkendu v Lombardii. Na závěrečném podniku mistrovství světa skončil ve dvou rozjížďkách třetí, a tím pádem vybojoval i třetí příčku v celkovém pořadí. O medaili se Kejmar přetahoval nejvíc s Rakušanem Hollebacherem, tomu ale závěr seriálu nevyšel.

Doma je Kejmar celkem pochopitelně bez konkurence, vládne průběžnému pořadí republikového mistrovství. Česká republika se v supermotu prosazuje i na mistrovství Evropy. Petr Vorlíček získal titul kontinentálního šampiona a Milan Sitňanský získal stříbrnou medaili.

Svého úspěchu v Lombardii si Kejmar váží, stále ho ale lákají vyšší cíle. "Zatím to je úspěch, který stavím určitě nejvýš, ale neskrývám, že chci víc. Určitě chci titul mistra světa a chci závodit i v Americe. Ale uvidíme, protože je to strašně finančně náročné," vysvětlil Kejmar.

Signály ze zámoří český jezdec má a doufá, že se na zámořské závody brzy podívá. "Je to složitější, protože americká mentalita je jiná než evropská. Ale soustavně na tom makám," řekl Kejmar.

Jezdec supermota musí být dokonalým univerzálem, tvrdí Zíta

Vytrvat ve špičce závodů supermoto není jednoduché, závodník musí být dokonalým univerzálem a zcela potlačit strach. "Takový jezdec musí umět jezdit na rychlých asfaltových částech a musí být také dobrým motokrosařem. Důležité také je se nebát. Někteří motokrosaři, kteří by rádi šli do supermota, tak říkají - hoši, vy jezdíte příliš rychle," popsal Jiří Zíta.

Kejmar Zítova slova potvrzuje. "Na posledním závodě v Rakousku byla naše průměrná rychlost 88,9, což jsem byl sám překvapený, protože když na té motorce jedu, tak si říkám, že jedu tak padesát, šedesát. Ale když máme průměr devadesát, tak to znamená, že jedeme v podstatě pořád přes sto za hodinu," řekl Kejmar.

Na motokros je potřeba lepší fyzička, domnívá se Kejmar

Český motocyklista občas vymění stroj určený pro supermoto za motokrosovou motorku, dochází k tomu ale výjimečně, například v rámci přípravy. "Motokrosovou motorku mám přes zimu, ale v sezoně se pořád jezdí jen na supermotu, takže někdy tuhle supermoto motorku vezmu na menší motokrosovou trat a trénuju tam," vysvětlil průběh přípravy český jezdec.

Podle Kejmara je ale motokros podstatně náročnější na fyzičku než disciplína supermoto. Motokros ho láká, ale pokud by se tomuto odvětví chtěl věnovat dlouhodobě, musel by upravit tréninkové metody. "Naposledy jsem jel motokrosové mistrovsví České republiky 2013 v Kramolíně. Překvapilo mě, že jsem byl v kvalifikaci na pátém místě, takže to jsem byl rád. Na ten motokros ale potřebujete trochu větší fyzičku a potřebujete se trošičku jinak připravovat než na supermoto," dodal Kejmar.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články