Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Liga mistrů UEFA

Michek skončil v MS MX3 druhý a doufá, že třída přežije

Praha - Čeští motokrosaři v čele s Martinem Michkem a Františkem Smolou věří, že Mezinárodní motocyklová federace (FIM) i v příštím roce vypíše mistrovství světa pro třídu MX3. Momentálně to vypadá, že se tak nestane, ale řada evropských federací i pořadatelů závodů včetně českých má zájem, aby se šampionát konal.

Je nám líto, video expirovalo.
Michek skončil v seriálu MS MX3 druhý

"Momentálně je situace taková, že by třída MX3 měla skončit a jsou vypsané i nějaké náhradní kubatury. Možná ale bude přece jen pokračovat. Uvidíme, jak to dopadne. Jasno bude zřejmě až na konci roku," uvedl letošní vicemistr světa Michek na dnešní tiskové konferenci v Praze. "Nic se pořádně neví," doplnil ho Smola, který o víkendu ovládl poslední závod letošního seriálu ve slovenské Šenkvici.

Z českého pohledu byla letošní sezona MS MX3 hodně úspěšná. V elitní desítce konečného pořadí byli čtyři Češi - vedle druhého Michka skončil pátý Smola, sedmý Petr Michalek a devátý Petr Bartoš. V průběhu roku bodovalo v šampionátu celkem šestnáct českých motokrosařů. I proto patří zástupci Autoklubu České republiky (AČR) mezi iniciátory pokračování kategorie i v příštích letech.

"Oficiálně sice bylo oznámeno, že MX3 skončí, na posledních dvou závodech v Pacově i Šenkvicích se ale uskutečnilo několik desítek neoficiálních jednání federací a pořadatelů. Moudřejší budeme po mistrovství světa družstev," uvedl předseda výkonného výboru svazu motokrosu AČR Aleš Doležal. Definitivní rozhodnutí by ale mělo padnout až na kongresu FIM na přelomu listopadu a prosince.

Záležet bude i na postoji výrobců motocyklů. Podle generálního sekretáře Federace motocyklového sportu AČR Karla Nauše se nyní připravuje nová třída, ve které se bude jezdit s dvoutaktními motocykly o obsahu 300 ccm. Ty se ale prioritně připravují pro prestižní kategorii MX1. Možnost, že by čeští reprezentanti začali startovat v hlavních třídách MX1 a MX2, není momentálně příliš reálná. Zejména z finančních důvodů.

"K tomu, aby člověk mohl jet MX1 nebo MX2, tak potřebuje tovární motorku, bez té se nedá jet," podotkl Michek, který stejně jako další závodníci MX3 jezdil se sériovým strojem.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články