Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
Chvíle okouzlení 2024

Macík: Spokojeni nejsme, ale odjeli jsme maximum možného

S výsledným sedmým místem nebyl po Dakarské rallye spokojený. Martin Macík se se svým kamionem potýkal s technickými problémy, po skončení závodu ale svou zkušenost hodnotí jako maximum možného. Macík se na příští ročník bude připravovat v závodech nově založeného mistrovství světa v dálkových rallye, připravuje také kamion s alternativním pohonem.

"Dojeli jsme tak, jak jsme předpokládali, a jsme spokojení? Ne. K tomu není moc co dodat," řekl Macík. "Chtěli jsme lepší výsledek, ale je to Dakar. A Dakar se ne vždy povede. Je to náročná soutěž, která trvá čtrnáct dní. A stát se může cokoliv až do posledního kilometru, o čemž se letos přesvědčila spousta posádek. Nejsme spokojeni, ale ve druhé půlce rallye jsme dokázali vykřesat maximum z možného. Několikrát jsme se dostali mezi pět nejlepších v etapě a nevzdali jsme to," podotkl pilot týmu Big Shock Racing.

"Opět jsme si letos připomněli realitu, že smůla a štěstí hrají hroznou roli. Celý rok pracujete a pak přijde okamžik, se kterým nemůžete nic udělat. S ohledem na velké technické problémy jsme se sedmým místem spokojeni. Když jsme ztratili čtyři hodiny, tak jsme si řekli, že budeme rádi za desítku. Pak jsme ale tahali až do konce, riskovali a bojovali," líčil navigátor František Tomášek. Na sedmé místo se posádka kamionu Iveco posunula v poslední etapě, kdy na 164 km dlouhém měřeném úseku dokázala smazat více než čtyřminutovou ztrátu na Nizozemce Victora Willema Corneho Versteijnena.

Macík a jeho posádka podstatnou část rallye bojovali s nedostatečným výkonem kamionu. "Před Dakarem jsme se rozhodli pro určitý upgrade, který se neshledal s úspěchem. Navíc jsme nepředpokládali, že budeme potřebovat tolik náhradních dílů. Vše ovlivnila velká rána ve čtvrté etapě, kdy jsem myslel, že jsme tam po nárazu nechaly nápravu. Naštěstí jsme jeli dál, ale nádrže se posunuly o deset centimetrů, praskl výfuk a začaly se nabalovat opravy a výměny," uvedl Macík a dodal, že problémy s výkonem následně souvisely s výměnou turba motoru.

Krátce po návratu ze Saúdské Arábie ale tým už myslel na budoucnost. Přihlásil se do MS v dálkových rallye pod hlavičkou Mezinárodní automobilové federace. "Nejedeme tam ale proto, abychom získali medaile. V kategorii T5 je přihlášeno pět kamionů. Je to možnost, abychom neabsolvovali jen jeden závod v roce, a chceme se zlepšit tak, abychom byli dobře připraveni na další Dakar," podotkl Macík. Momentálně je jisté, že v pětidílném šampionátu zasáhne v březnu do Abú Dhabí Desert Challenge a v říjnu do Marocké rallye. "V Andalusii nebudou kamiony s ohledem na úzké tratě závodit a Kazachstán je s ohledem na logistickou složitost nejistý," řekl Macík.

Tým s centrem v Sedlčanech plánuje pro příští rok postavit pro Macíka nový kamion, vedle toho se chystá i na úpravu pravidel a připravuje i kamion s alternativním pohonem. "Třeba budeme jedni z prvních, kteří pojedou s novou koncepcí. Už ho máme nakreslený a chtěli bychom ho v květnu nebo v červnu vzít (na testování) do Afriky. Problém je ale v dílech v současné covidové době," uvedl šéf týmu Martin Macík starší.

Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články