Následuje
SP Kanada

Loprais je na Dakaru třetí, Macháček už nevede

Buenos Aires - Aleš Loprais s tatrou klesl po třetí etapě Rallye Dakar na třetí místo v hodnocení kamionů. Do čela klasifikace se vrátil po druhém etapovém vítězství ruský obhájce prvenství Vladimir Čagin s kamazem. Loprais na něj ztratil skoro sedm minut a boj o druhé místo v etapě dnes prohrál o pouhých pět sekund s dalším kamazem řízeným dosavadním lídrem Firdausem Kabirovem. Ten je nyní celkově druhý a Loprais na něj ztrácí 14 sekund. Ostatní posádky už jsou o další půlhodinu pozadu. Ve středu je na programu 761 km dlouhá etapa do Calamy, z toho všechny kategorie pojedou 207 km na čas.

Po Marku Spáčilovi dnes skončil závod i pro druhou tatru Czech Dakar Teamu. Podle týmového webu byli po havárii pilot Martin Kolomý a další člen posádky Jaroslav Lamač přepraveni vrtulníkem do nemocnice, zatímco David Kilián pokračoval s vozem do bivaku.

V kategorii čtyřkolek přišel o průběžné vedení Josef Macháček a propadl se až na páté místo za týmového kolegu Martina Plechatého. Oba dnes byli zhruba o dvacet minut pomalejší než vítězný Argentinec Tomas Maffei, Macháček navíc obdržel jedenáctiminutovou penalizaci. Novým celkovým lídrem je jiný Argentinec Sebastian Halpern.

Rozhovor s Janem Říhou a Jiřím Zítou

Stále vedou Sainz a Coma, oba však tentokrát nevyhráli

Kategorie automobilů má naproti tomu stále stejného vedoucího muže, i když Carlos Sainz poprvé nevyhrál a musí si na jubilejní dvacáté dílčí prvenství ještě počkat. Rychlejší byl tentokrát Násir Attíja rovněž ve volkswagenu, Katařan se navíc posunul na celkové druhé místo před Stéphana Peterhansela.

Sestřih z třetí etapy sledujte zde

Nejrychlejším motocyklistou byl poprvé letos Španěl Marc Coma na KTM, předloňský vítěz dakarské rallye. V celkovém vedení je ale nadále francouzský obhájce prvenství Cyril Després na stejném stroji, byť jeho náskok činí už jen 14 sekund.

Kamiony dnes měly ze 634 km dlouhé trasy ze San Miguel de Tucuman do San Salvador de Jujuy na programu jen 226 km dlouhou rychlostní zkoušku, zato obě motocyklové kategorie musely zvládnout 521 km a automobily 500 km.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy