Loprais: Dakar bude letos pestrý jako už dlouho ne
Opět ve vlastním týmu a s kamionem Tatra se na Rallye Dakar představí Aleš Loprais. Český jezdec už vyrazil do Jižní Ameriky. Věří, že půjde o velmi pestrý Dakar – dokonce nejpestřejší za poslední roky. Na cestu se již také vydal motorkář Ondřej Klymčiw.
"Ve spoustě věcí je to vícero radostí, protože je to vlastní a do všeho vidíte. Je to také ale více starostí, více časové náročnosti. Věřím však, že to přinese ovoce. Už jsem toho zažil hodně a tady vím přesně, co se s autem událo, co se děje," řekl před odletem do Jižní Ameriky.
Do Peru odcestoval z Vídně s celým týmem již brzy ráno. Z Frenštátu pod Radhoštěm vyrazili na cestu 30 minut po půlnoci. "Problém to ale není. My silvestrům nikdy moc nedáváme, v soutěžním režimu to není možné. Navíc je to řízená zábava a to mi moc neříká," uvedl sedmatřicetiletý závodník, který ale termínový posun rallye uvítal. "Jsem rád za každou minutu, kdy můžu být s rodinou. Mám malého prcka, kterého si užívám," pousmál se Loprais.
Rodák z Olomouce v loňském roce startoval na Rallye Hedvábné stezky a moc se mu nedařilo. Jeho speciál Tatra Queen 69 Reborn trápily prakticky od startu technické problémy. "Měli jsme zásadní chybu v komponentech v motoru, v chlazení. Problém jsme odhalili až doma, odstranili jsme ho a věříme, že půjdeme dál. Je to součást zrodu nového auta," řekl Loprais, který červencovou soutěž nedokončil.
Aleš Loprais: "Začali jsme s novou evolucí naší Královny a nějaké porodní bolesti jsme čekali. Silk way byla těžkým křtem, problémů bylo více, než jsme čekali, ale známe to z historie. Je to součást hry."
Další měsíce po návratu z rallye Loprais testoval na Moravě a v Polsku a doufá, že vůz je připravený dobře. "Věřím, že jsme otázku chlazení vyřešili. I další drobnější, ale pro nás důležité věci. Od frekvence stěračů po nastavení podvozku. Dnes je na Dakaru důležitý i poslední šroubek. Cokoliv může rozhodnout," řekl jedenáctinásobný účastník legendární rallye.
Těžké budou hned úvodní etapy v Peru, které se pojedou v dunách. "Bude to velmi pestrý ročník oproti předešlým. Hned v Peru to bude hodně zajímavé divácky a i jezdci a navigátoři se zapotí. Sice tam nejsou tak velké duny jako v Chile, ale paradoxně ty střední jsou zrádnější než veliké, na které máte čas se připravit a rozhlédnout se," podotkl.
Očekává tak, že mezi jezdci mohou od počátku vznikat velké odstupy. "Do Bolívie se nikdo moc netěší, protože nás čekají vysoké nadmořské výšky, což není dobré pro tělo ani pro motory. Argentina bude mít velmi těžké etapy kolem Belénu a následně přijdou hektické wrc etapy a honění vteřin. Bude to pestrý Dakar, jak dlouho nebyl. Pokud tedy organizátoři dodrží trasu, kterou prezentují," předpokládal.