Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
MS hráčů do 18 let 2024 Finsko

Loprais brzdí nadšení: Jsme teprve v polovině Dakaru

Copiapó (Chile) - Pilot kamionu Tatra Aleš Loprais je v polovině Rallye Dakar na druhém místě, přesto brzdí přílišný optimismus. Synovec šestinásobného vítěze slavné vytrvalostní soutěže Karla Lopraise si dobře uvědomuje, že cíl ještě není na dohled a na všechny závodníky čekají stovky těžkých kilometrů a desítky složitých situací. "Dakar je teprve v půlce, i když průběh je pro nás slušný," uvedl Loprais, se kterým v kamionu sedí navigátor Michal Ernst a mechanik Petr Almáši.

Ilustrační foto
zdroj: ČT sport

Účastníci rallye mají v chilském Copiapó volný den a posádka InstaForex Loprais týmu jej věnuje i výměně turba, jehož porucha před rokem její snažení v Jižní Americe ukončila. "Rallye nastartovala díky konkurenci neskutečně rychle, ze všech stran se tlačilo na pilu a my jsme se s tím statečně poprali. Jsme ale teprve v půlce a nesmíme zapomínat na to, že jsme přesně v místech, kdy jsme loni skončili taky z druhého místa, když nám explodovalo turbo," řekl Loprais.

V čele nejsou trochu nečekaně favorizované posádky Kamazu, což ale českého pilota nepřekvapuje. Považuje to spíše za taktiku. "Rozhodně bych je nepodceňoval. Jsou na čtvrtém, pátém a šestém místě. Rychle mohou být v čele. Jsou zkušení a podle mého nechali mezi sebou vybíjet se Holanďany. Je to taky otázka techniky. My taky musíme jet tak, abychom ty kobylky neuštvali, a oni taky," uvedl Loprais.

Tatra Aleše Lopraise
zdroj: ČT24 autor: ČT24

Tým z Frenštátu pod Radhoštěm nasadil do rallye modifikovanou tatru s označením Jamal a kamion zatím funguje dobře. "Musím to zaklepat. Na hlavu, na dřevo. Víme, kde ztrácíme a kde máme mírné plus. Tam se z toho snažíme vytěžit. Nesvědčí nám moc rychlé pasáže, kde naše nápravy nefungují tak dobře. V náročných písečných pasážích se snažíme tlačit, co to jde. Uvidíme, jak to bude dále," řekl Loprais.

Na účastníky rallye čeká ještě sedm etap v příštím týdnu. "Určitě bude rozhodovat navigace a technické problémy. Musíme se držet stále vepředu a nedělat chyby. Vyvarovat se defektu. Je to spousta věcí, které musí zaklapnout dohromady," dodal Loprais.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články