Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Český pohár Skupiny ČEZ Veltrusy

Kornfeil: Měl jsem na vítězství, moje motorka však ne

Brno – Kladl si cíle vysoko. Pošilhával i přes nepovedenou kvalifikaci dokonce po vítězství. Pro Jakuba Kornfeila však domácí Velká cena Brno skončila zklamáním. Jeden z nejzkušenějších jezdců v nejslabší kategorii skončil až čtrnáctý. Jednadvacetiletý Čech si po závodě postěžoval na motorku, která dle jeho názoru byla hlavním problémem.

Jakub Kornfeil
zdroj: ČTK autor: Zehl Igor

"Bylo to trochu zoufalství. Asi po dvou kolech závodu jsem pochopil, že moje motorka není nachystaná na vítězství. Myslím si, že já jsem na to měl. Dokázal jsem jezdit o půl vteřiny rychleji než v kvalifikaci, fungovaly nám gumy, ale měli jsme těžký převod a já jsem se na rovinkách nebyl schopen držet s nejlepšími," uvedl zklamaný Kornfeil po závodě.

Po ranním zahřívacím tréninku přitom podle svých slov požádal šéfmechanika, aby mu na motocyklu KTM nastavili převod jako v pátek. "Ale on to předal dále až o patnáct minut později. Když jsem s ním mluvil předtím, než jsem se šel převlékat před závodem, tak mi řekl, že už nemáme čas to předělat," popisoval Kornfeil své problémy. "Pak už jsem věděl, že motorka bude těžká a asi to fungovat nebude. Doufal jsem, že aspoň ve slipstreamu (ve vzduchovém pytli) to bude stačit, abych se tam udržel. Ale nestačilo to," pokrčil rameny.

Kornfeil se sice držel v hlavní skupině, ale nebyl schopný se posouvat dopředu. V zatáčkách totiž soupeřům nestačil. "Ujeli mi vždy o pět metrů a potom jsem je nemohl dojet na brzdy a ještě předjet. Byl to problém. Přitom si myslím, že brzdy jsem měl neskutečné, dokázal jsem v závodě několikrát předjet Isaaca Viňalese (týmového kolegu), a to se mi ještě nikdy nepovedlo," řekl Kornfeil.

I přes tyto problémy se přibližně v polovině závodu dokázal posunout na osmé místo v sedmnáctičlenné vedoucí skupině, ale poté se opět propadl. "Nic se tam nestalo. Ti frajeři mě dokázali předjet na rovince. Z větru mě objeli, žádné brzdy, nic takového. Ne, že bych polevil, ale nikoho jsem dál nepředjel, a to je problém. Když tři zatáčky nepředjedeš, tak se zavíráš dozadu. V tak velké skupině je to problém," podotkl.

Až do letošního roku se mu přitom na Masarykově okruhu dařilo. Hned při své premiéře v roce 2010 zde skončil pátý a jeho nejhorším výsledkem bylo až do dneška osmé místo. "Chtěl jsem výsledek. Dokázat, že se umím dostat přes skupinku dopředu. Nějaké boje jsem tam ukázal, ne tak jako v předešlých závodech. Rozebrali jsme to a říkali, že jo, ten převod byl špatný. Je to strašně malá nuance, malý detail, ale v konečném výsledku to stálo strašně moc," řekl Kornfeil.

S výsledkem spokojený nebyl, na druhou stranu na vítězného Alexise Masboua ztratil jen 1,8 sekundy. "A to se mi tady ještě nikdy nepodařilo," podotkl. V jiných třídách by mu podobná ztráta zajistila druhé místo. "To se nedá nic dělat, Moto3 takové dneska jsou. Nikdy to nebylo tak vyrovnané. Honda zabrala a KTM nezrychluje. Usadila se na hranici, na limitu. S tím se musí počítat. Ví se, že se bude jezdit do konce sezony v obrovských skupinách," dodal Kornfeil, který v průběžném pořadí klesl z desátého na dvanácté místo.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články