Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
BBV po 25 letech

Konec nadvlády kamazů? Loprais, Kolomý a Valtr se spojili

Praha - Nové dakarské eso má název Loprais Buggyra Dakar Forces. Nejúspěšnější čeští piloti kamionů na Rallye Dakar Aleš Loprais, Martin Kolomý a Jaroslav Valtr se odhodlali ke spolupráci. Příští rok chtějí společnými silami bojovat o nejvyšší příčky a porazit nejsilnější konkurenty. Projekt je to otevřený, zkušení jezdci nevylučují do budoucna i zahraniční účast.

Aleš Loprais
zdroj: ČTK autor: Marián Chytka

"Něco už se formovalo na Dakaru, protože tam je tomu vždycky blízko," prozradil ve Sportovních zprávách Loprais. "Myšlenka vznikla proto, že chceme vyhrávat. Závodní spojení je vždy dobré pro tuto myšlenku a myslím si, že jsme s Alešem dost rychlí piloti, aby se nám to mohlo povést," dodal Kolomý.

"Na všem podstatném jsme dohodnutí, řešíme jen technické detaily, například výrobní kapacity," uvedl manažer Buggyry Jan Kalivoda.

Je nám líto, video expirovalo.
Hosté Sportovních zpráv: Aleš Loprais a Martin Kolomý o týmové fúzi

Sňatek z rozumu

Aktéři označují akt jako sňatek z rozumu. Česká trojice věří, že bude schopna lépe konkurovat továrnímu týmu Kamaz a týmu Nizozemce Gerarda De Rooye, který úzce spolupracuje s automobilkou Iveco. "Vidíme, co se tam dnes děje. Bojujeme proti továrním týmům, hlavně ruském Kamazu, který je podporován vládou a je extrémně silný. Pokud chceme takový gigant porazit, musí být v tom poli více vojáků," prohlásil Loprais.

Dohodu Lopraise a Valtra s Buggyrou uspíšilo i rozhodnutí automobilky Tatra, která na základě výběrového řízení začala úzce spolupracovat právě s roudnickým týmem.

"Během soutěže budeme mít jednotný design, logistické a servisní zázemí. Jsme dohodnuti na testování s cílem unifikace vybraných komponentů, posádky prodělají i společnou fyzickou přípravu," uvedl Loprais, jenž bude nově využívat motor Gyrtech. "Musím říct, že silnější zátah motoru jsem ještě nezažil. Překvapil mě hlavně enormní kroutící moment v nízkých otáčkách," řekl po prvním testování.

Aleš Loprais ve Sportovních zprávách:

"I tak zůstáváme jakoby dva týmy, které budou fungovat pod křídly Loprais Buggyra Dakar Forces. To s sebou nese hlavně unifikaci některých náhradních dílů, zjednodušenou logistiku a týmovou režii na trati."

Trojice jezdců by nemusela zůstat osamocena. "Celá platforma je otevřená i nově příchozím pilotům. Čím vice nás bude, tím líp… Není to cílené jen na Českou republiku. Může se stát, že do budoucna se z toho stane mezinárodní tým," upozornil Loprais.

Individuální ambice budou muset stranou

V úspěch nového spojení věří i Kolomý a Valtr. "Všichni víme, že pokud chceme konkurovat značkám jako Kamaz a Iveco, musíme se vydat v ruských stopách, tedy dokázat vyhodnotit stav věcí a určit priority. Nebránil bych se použití termínu týmová strategie," řekl Kolomý. "Tým je sice složen z jezdců, kteří chtějí vyhrávat, stejně tak ale máme jasno v tom, že v jistých částech závodů může ustoupit individuální ambice zájmu týmů," uvedl Valtr, který dosud jezdil s liazem.

V letošním ročníku Rallye Dakar skončil z českých kamionů nejlépe Loprais, který obsadil šesté místo. Kolomý tentokrát soutěž nedokončil, loni byl pátý.

Zdroj
ČTK, ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články