Kolomý: Mám o třicet procent lepší auto než loni
Praha - Možná poprvé od nástupu ruského Kamazu na scénu Rallye Dakar se podařilo dát v Česku dohromady tým, který by mohl konkurovat nejen bohaté stáji z Tatarstánu, ale i silnému Ivecu. Za Tatra Buggyra Racing pojede vedle Martina Kolomého i Aleš Loprais, s dvojicí zkušených pilotů navíc pojede i třetí kamion Karla Trněného, který bude zároveň plnit funkci asistence. Kolomý bude mít k dispozici novou Tatru a rád by se podíval konečně na stupně vítězů.
Kolomý zůstal věrný Tatře a připravil si kamion vycházející z nejnovějšího typu vozidla kopřivnické automobilky. "Jedu úplně novým vozem Tatra Phoenix. Technických změn je tam spousta, doufám, že všechny budou k lepšímu. Změnili jsme geometrii náprav, posunuli motor dozadu, jak nám umožňují předpisy, zvětšila se kabina, a i váha šla trochu dolů. Pod kapotou máme teď skoro 970 koní," přiblížil Kolomý.
Na nový závodní vůz zatím pěje pouze slova chvály. "Phoenix je oproti mojí staré Tatře 815 tak o 30 procent jinde. Ať už jde o výkon nebo o jízdní vlastnosti. Doufám, že se nám vyhnou technické problémy a takové ty dětské nemoci, které nová auta mívají. V tuhle chvíli si věřím, že s tímhle autem zvládnu prakticky cokoliv, ale samozřejmě mohou nastat nepředvídatelné situace," připustil Kolomý.
Kolomý vytvořil před Dakarem týmovou dvojici s dalším zkušeným kamionistou Alešem Lopraisem. "Týmová strategie není zatím určená, pojedeme oba na výsledek a chtěli bychom se udržet v nejlepší desítce," uvedl Kolomý.
Pomoci jim k tomu má i třetí závodní speciál, se kterým pojede Karel Trněný. Ten bude však primárně sloužit jako asistenční vůz pro oba jezdce a také pro Martina Prokopa v kategorii automobilů. "Každý truck na trati, ve kterém máme náhradní díly, je velká pomoc," dodal Kolomý.
Při technických problémech nechce s Buggyrou opakovat letošní chybu Kamazů, které pomocí jednomu z kamionů pohřbily naděje celého týmu. "Je to vždycky na rozhodnutí pilota a dohodnuté strategii. Máme s Alešem určitou dohodu, která se týká pomoci v řádu minut. Pokud seznáme, že situace je v takovém čase neřešitelná, tak se musí pilot individuálně rozhodnout, jestli se bude čekat na asistenci nebo se to pokusí vyřešit s pomocí druhé posádky," vysvětlil Kolomý.
Cíle si už tradičně dává vysoké, byť přiznává, že konkurence je stále tvrdší. "Primární je vrátit se v pořádku k rodině. Samozřejmě že bych si chtěl jednou odvézt toho beduínka, ale budu rád za každé umístění v top deset. Konkurence je ale obrovská, je tam patnáct špičkových posádek, co to mohou vyhrát," konstatoval Kolomý.