Následuje
Švédsko - Švýcarsko

Každé auto v dobrých rukách je nejlepší, tvrdí Bisaha, vítěz FIA European Rallye Trophy

Závodit začal až v osmadvaceti, ale jde mu to skvěle. Teď je Ondřeji Bisahovi sedmatřicet let a vyhrál FIA European Rallye Trophy. "Pak už je jen cesta do WRC, ale to se asi nemůže skoro povést," uvažoval nahlas v pořadu ČT Svět motorů speciál.

Polo Vojtěcha Štajfa
zdroj: ČTK autor: Ján Honza

Na svůj triumf vzpomíná rád, ale přiznává, že to bylo hodně náročné už proto, že na šotolině toho předtím moc nenajel. "Jely se tam dvě rychlostní zkoušky, které se ještě nikdy nejely. Z jedné strany skála, z druhé propad, pneumatiky na asfalt, noc, zima – stoupalo se až do výšky dva tisíce čtyři sta metrů a pak padalo do sedmnácti set. A zase nahoru. Auto už nechtělo moc dobře jet, ale tady za těch podmínek to snad bylo i dobře," konstatoval s tím, že nějaké zkušenosti ze zahraničí už má, ale pořád je co se učit.

"V nebezpečnosti to bylo tak deset z deseti," usmál se Bisaha. "Bylo to zvláštní jílovité blátíčko, na těch slikách se to tak zvláštně sunulo," popisoval podmínky.

V roce 2017 si vyzkoušel i Monte Carlo. "Ty vzpomínky jsou nepřekonané. Chtěli bychom svět jet a myslím, že se to i povede," doufal pilot, který kvůli European Rallye Trophy jezdil hlavně na Slovensku a v Rakousku. "Soustředili jsme se na povrchy, na nichž musíme bodovat v soutěži, a ty jsou v zahraničí," konstatoval, proč v Česku tolik nezávodí.

Ondřej Bisaha v pořadu Svět motorů speciál

Z Fordu Fiesta přešel na Hyundai i20. "Líbí se nám vizuálně, je pořád ve vývojové fázi a přes zimu přijdou nové věci, které by měly tomu autu hodně pomoci. Ford se přestal vyrábět a byl čas na změnu," vysvětlil důvod změny. "Ty vozy jsou odlišné. Fiesta má perfektní podvozek a dobře se řídí, Hyundai má podvozek horší, ale výborný motor. Ale každé auto je v dobrých rukách nejlepší," dodal.

V českých závodech se podle něho dbá na bezpečnost možná až příliš. "Jsem pro bezpečnost, ale například ve Švýcarsku i dole na jihu jsou diváci přímo u trati a málokdy se něco stane. Tady by asi taky mohli jít blíž. Bezpečnost je na prvním místě, je to správně, ale… Je fakt, že každý mladý závodník je nesmrtelný, ale když poprvé asistuje u nějaké hrůzostrašné věci, tak teprve vidí, jak je to křehké, než se něco stane," dodal. Přesto si myslí, že by diváci mohli být u trati blíž.

A co chystá na příští sezonu? "Jednání je spoustu, teď probíhají. Předpokládáme, že pojedeme české mistrovství a opět tu evropskou zónu někde na šotolině, a když si to člověk hodně přeje, tak se to většinou splní," ukončil Bisaha debatu.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy