Za Bianchiho nehodu mohla vysoká rychlost i selhání techniky
Dauhá – Komise FA vyšetřující tragickou nehodu Julese Bianchiho ve Velké ceně Japonska formule 1: za srážkou, po níž utrpěl francouzský jezdec těžká zranění, stála nešťastná souhra několika okolností. K nehodě přispěla příliš vysoká rychlost francouzského pilota i selhání techniky monopostu.
Pětadvacetiletý jezdec stáje Marussia podle expertů za rychle se zhoršujících podmínek na okruhu v Suzuce dostatečně nezareagoval na vyvěšení dvojitých žlutých vlajek, v kritickém místě byl navíc povrch více mokrý než na zbytku trati. Bianchi proto ztratil kontrolu nad vozem a vletěl do jeřábu, který odstraňoval jiný havarovaný monopost.
Zhruba dvě vteřiny před nárazem navíc Bianchi podle analýzy dat zároveň šlápl na brzdy a aktivoval škrtící ventil, který by měl vypnout motor a zastavit přívod paliva. Oba systémy společně ale nefungovaly, jak by měly, a monopost nezpomalil tak, jak by mohl.
Komise navrhla několik opatření ke zlepšení bezpečnosti. Při vyvěšení dvojitých žlutých vlajek bude pro každou část okruhu stanovena nejvyšší povolená rychlost. Mezi startem závodu a setměním navíc napříště bude muset být minimálně čtyřhodinová doba, výjimku budou mít noční závody. Piloti zároveň budou muset absolvovat školení o správných bezpečnostních postupech.
Bianchi při nehodě utrpěl vážné zranění mozku s poškozením nervových vláken. Sedm týdnů po havárii byl z nemocnice v Jokkaiči přepraven zpět do Francie. Přestože už není udržován v umělém spánku, zůstává v bezvědomí a jeho stav je nadále kritický, ale stabilizovaný.