Velkou cenu Číny vyhrál Piastri. Úspěch McLarenu podtrhl druhý Norris
Velká cena Číny patřila vozům McLaren, které obsadily první dvě místa. Vítězem se stal Oscar Piastri, který navázal na výhru v kvalifikaci a připsal si třetí kariérní triumf. Druhý skončil Lando Norris, a to i přes problémy s brzdami v závěru, a nadále vede celkové pořadí. Pro třetí místo si dojel stejně jako v Austrálii George Russel s Mercedesem. Oba jezdci Ferrari byli zpětně diskvalifikováni za porušení technických regulí.

McLaren vyhrál i druhý závod v sezoně a zvýšil vedení v Poháru konstruktérů, v němž obhajuje loňský triumf. Před týdnem vyhrál v Austrálii Norris.
McLaren zaznamenal první double od loňského července, kdy jeho jezdci zabrali první dvě příčky v Maďarsku. Také tehdy vyhrál Piastri před Norrisem.
"Byl to od začátku do konce neuvěřitelný víkend. Auto bylo po celou dobu úžasné. Dnes jsem byl trochu překvapený, jak se chovaly pneumatiky, ale jsem moc hrdý, jak to skončilo," řekl Piastri.

Norris nevyužil šanci vyhrát tři závody za sebou. Vedle vítězství v Austrálii uspěl předtím také v závěru loňské sezony v Abú Zabí.
"Oscar si zasloužil vyhrát. Během celého víkendu jezdil velmi dobře. Já jsem s druhým místem spokojený. Pro tým jsou to skvělé body. Přesně takhle to chceme dělat," uvedl Norris.
Piastri napravil neúspěch z Austrálie, kde byl devátý. V součtu se sobotním sprintem, v němž skončil druhý za Lewisem Hamiltonem z Ferrari, posbíral během víkendu v Číně 32 bodů. V pořadí šampionátu se posunul na čtvrté místo.
Vítěz kvalifikace Piastri udržel po startu vedení. Na druhé místo se posunul Norris, který překonal v prvních zatáčkách Russella. O dvě příčky naopak klesl Max Verstappen a z šestého místa hlásil, že před ním jedoucí Charles Leclerc má poškozené přední křídlo. Monačan si ho částečně urazil po kolizi s Hamiltonem. Oba jezdci Ferrari ale pokračovali dál.
"Nebyla to Lewisova chyba. Já se jen snažil dostat auto do třetí zatáčky. Lewis nevěděl, že tam jsem, a já netušil, že tam vjede. Byl to závodní incident. Nebyl první ani poslední. Jen je škoda, že se to stalo mezi našimi dvěma rudými vozy. Ani od jednoho z nás tam ale nebyl zlý úmysl," řekl Leclerc.
Ve 14. kole začali jezdci v čele stavět pro nové pneumatiky. Tou dobou již nebyl na trati Fernando Alonso z Aston Martinu, který odstoupil kvůli potížím s brzdami. Piastri udržel i přes delší zastávku vedení. Norris se sice propadl za Russella, později ho ale na trati opět překonal.
V 21. kole dostal Hamilton příkaz pustit před sebe Leclerca. Monačan se posunul na čtvrté místo a dojel třetího Russella. Přes něj se však nedostal.
Pořadí v čele se poté ustálilo. Na zadních pozicích o sobě dával vědět Brit Oliver Bearman z Haasu, který se po sérii úspěšných manévrů dostal na desáté místo. V 38. kole Hamilton zastavil podruhé pro nové gumy a spadl za Verstappena.
Nizozemský obhájce titulu zaútočil tři kola před koncem také na Leclerca a dokončil na čtvrtém místě. Druhý pilot Red Bullu Liam Lawson skončil patnáctý a zůstává dál bez bodů. "Během týdne bude schůzka v Milton Keynes," doplnil konzultant týmu Red Bull Helmut Marko.
Nic na pořadí nezměnily ani problémy s brzdami, které potkaly Norrise v závěru. Volnější pedál pro něj znamenal nutnost výrazně zpomalit a omezit tvrdé brždění v posledních dvou kolech. Nicméně náskok na třetího Russela měl dostatečný a stříbrnou pozici uhájil.
"Bylo to děsivé, skoro jako má nejhorší noční můra. V posledních kolech jsem ztrácel dvě, tři, čtyři sekundy a měl trochu strach. Jsem rád, že jsme to přežili a dojeli až do cíle," podotkl Norris.
Jezdci Ferrari, kteří obsadili páté a šesté místo však byli z Grand Prix zhruba tři hodiny po jejím skončení diskvalifikovaní. Leclerc za to, že jeho monopost byl při vážení lehčí, než je povolený limit, Hamilton za nadměrné opotřebení desky podlahy. Za stejný prohřešek jako Leclerc byl z výsledků vyřazen i Francouz Pierre Gasly z Alpine, jenž dojel jedenáctý.