Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
SP ve skocích na lyžích 2024/2025

Testy F1 v Bahrajnu: Šance na třetí titul, naděje pro tifosi a problémy pro McLaren

Čekání na nový ročník formule 1 je téměř u konce. Během předsezonního testování na okruhu v Bahrajnu dostali jak jezdci, tak stáje možnost zjistit, jak se jejich monopost před nadcházejícím ročníkem na trati chová a na které oblasti vozu je naopak třeba se ještě zaměřit. Sezona oficiálně odstartuje prvním závodem 5. března právě v Bahrajnu.

Sergio Pérez během testování
zdroj: ČTK / AP autor: Frank Augstein

Po loňské hitparádě v podání Red Bullu se od týmu očekává opět boj o titul. A dvojnásobný šampion Max Verstappen hned během prvního dne potvrdil, že během zimní přestávky nic ze svého umu rozhodně neztratil. Ačkoliv během testování žádný z týmů nejede "naplno", Red Bull ukázal, že potenciál na připsání dalšího šampionátu stáji nechybí. A potvrdili to i oba piloti – úřadující šampion zajel nejrychlejší kolo během úvodního dne, jeho týmový kolega Sergio Pérez pak byl nejrychlejším ze všech během posledního.

"Bylo to velmi pozitivní, vůz funguje skvěle, oproti loňsku jde rozhodně o zlepšení," hodnotil dvojnásobný šampion. O tom, kdo bude mít letos na svých zádech pomyslný terč a kdo má do nadcházející sezony slibně našlápnuto, je tedy, zdá se, jasno.

 Italský vyzyvatel

Loňské problémy, které v konečném důsledku pro italskou stáj znamenaly další kapitulaci v boji o titul, se v Maranellu zřejmě podařilo vyřešit. S novým stájovým ředitelem, kterým se během zimní přestávky za odchozího Mattia Binottu stal Fréderic Vasseur, a upraveným monopostem působí nejslavnější stáj F1 znovu sebevědomě a s jasným cílem – získat pro "tifosi" konečně mistrovský titul.

"Byly to tři velmi intenzivní dny pro každého v týmu. Soustředili jsme se na náš program a na voze jsme otestovali řadu komponentů. Časy a co dělají ostatní, jsme neřešili a soustředili se čistě na sebe," zhodnotil průběh testování Vasseur. "Nálada v týmu je perfektní a jsme v dobré pozici před nadcházejícím ročníkem," uzavřel nový ředitel stáje.

Charles Leclerc na okruhu v Bahrajnu
zdroj: ČTK / imago sportfotodienst autor: Xavi Bonilla

Může ještě Hamilton pomýšlet na osmý titul?

Naprosto tragicky se minulá sezona vyvíjela pro Mercedes. "Silver Arrows" se ze všech týmů ve startovním poli potýkali s problémem tzv. porpoisingu vůbec nejvíce a celou sezonu se marně snažili přijít s vylepšením, které by jim pomohlo v boji o prvenství alespoň v jednotlivých závodech. Loňský ročník byl pro sedminásobného šampiona Lewise Hamiltona vůbec nejhorším v jeho kariéře ve formuli 1. A také prvním, ve kterém nevyhrál ani jeden závod.

Německá stáj však loňský koncept neopustila, navzdory očekáváním, která se v průběhu loňské sezony objevily. Ačkoliv monopost pro nadcházející ročník svého předchůdce na první pohled nezapře, klíčové problémy by měly být vyřešeny. Mercedes by tak spolu s Ferrari měl opět patřit k největším vyzyvatelům Red Bullu.

"Udělali jsme obrovský skok dopředu," konstatoval Hamilton. "Ačkoliv některé problémy stále přetrvávají, pracujeme na jejich řešení. Jsem hrdý na všechny v týmu, kteří po obzvlášť náročné loňské sezoně neztrácejí víru a dělají maximum, abychom byli zpět na vrcholu," dodal.

McLaren v problémech

Nejvíce potíží v Bahrajnu potkalo stáj McLaren a vstup do nového ročníku pro britskou stáj alespoň zatím nevypadá vůbec dobře. Problémy připustil i Zak Brown, ředitel týmu. "Během zimní přestávky se nám nepodařilo vyvinout vše tak, jak jsme měli naplánované. Je těžké odhadnout, kde v poli se budeme pohybovat," uvedl.

Kvůli technickým problémům, které musel tým během testování řešit, navíc stáj přišla o velkou část testovacího času. Lando Norris s Oscarem Piastrim zajeli dohromady pouze 312 kol – o 144 méně než AlphaTauri, která stihla největší porci kilometrů, a vůbec nejméně ze všech týmů.

Lando Norris
zdroj: ČTK / Panoramic autor: Xavi Bonilla

Šampion F2 namísto Strolla

Na pozitivní start do nové sezony to ještě před testy v Bahrajnu rovněž nevypadalo ani pro Aston Martin. Kanadský pilot Lance Stroll si totiž zranil zápěstí a v Bahrajnu do nového monopostu neusedl. Jeho post po boku Fernanda Alonsa zastal rezervní jezdec Felipe Drugovich, loňský mistr F2. Pokud se do příštího týdne Kanaďanův stav nezlepší, měl by jej Drugovich nahradit i v úvodním závodu.

Navzdory problémům v jezdeckém obsazení však na sebe stáj upozornila především výkonem na trati. A postaral se o to především španělský matador, který se v novém prostředí rychle adaptoval. Během pátku zajel třetí nejrychlejší kolo dne. "Průběh byl dobrý, cítil jsem se dobře, jsem spokojený a těším se na první závod," uvedl nejzkušenější pilot na letošním roštu.

Ačkoliv výsledky testování o možném průběhu nadcházejícího ročníku leccos napovídají, konečné pořadí jednotlivých stájí je zatím stále ve hvězdách – nikomu se samozřejmě nechce vytáhnout všechna esa z rukávu ještě před samotným začátkem sezony. Menší rozdíly mezi jednotlivými týmy a kompaktnější závodní pole však očekávat můžeme zcela jistě. První závod rekordně dlouhé sezony odstartuje na okruhu v Bahrajnu 5. března.

Zdroj
formula1.com

Hlavní zprávy

Nejčtenější články