Na podium se vešly oba Lotusy, triumfoval Vettel
Manáma – Naprosto identické složení jako před rokem měly stupně vítězů Velké ceny Bahrajnu formule 1. První cílovou čáru proťal Sebastian Vettel ze stáje Red Bull a zvýšil náskok v čele mistrovství světa. Druhý skončil Kimi Räikkönen, který startoval až z osmého místa, a třetí byl jeho francouzský týmový kolega z Lotusu Romain Grosjean. Svůj nejlepší výsledek v kariéře vyrovnal čtvrtý Paul di Resta z týmu Force India, Fernando Alonso doplatil na závadu na svém monopostu a dojel až osmý.
Překvapivý vítěz kvalifikace Nico Rosberg z Mercedesu nakonec skončil až devátý. Vedení sice bezprostředně po startu udržel, ale od prvních metrů byl pod tlakem. A když po prvním kole neodolal Vettelovým útokům, začal se postupně propadat. "Ráno jsem se tak na ten závod těšil, ale tohle bylo zdrcující, hrozné," řekl Rosberg a stěžoval si na rychlé opotřebování pneumatik. "Od třetí zatáčky jsem cítil, že to nepůjde. Klouzal jsem, vůz se přetáčel. To auto bylo od začátku závodu úplná katastrofa," zlobil se německý pilot.
Vettel měl situaci naprosto pod kontrolou a navyšoval náskok. Trojnásobný mistr světa neměl konkurenci a na jeho vedení nezměnila nic ani poslední zastávka u mechaniků. Už dvacet kol před cílem dostal z boxů povel, aby auto šetřil a zpomalil. Překvapivě se za ním dlouho držel Di Resta, ale v polovině závodu se před něj dostal Räikkönen. A pět kol před koncem ztratil britský pilot další pozici po útoku Grosjeana. "Musel jsem tam po startu přibrzdit, hrozila kolize s Fernandem (Alonsem), ale vrátil jsem se tam brzy zpátky, pak už jsem měl čistou trať. Auto jelo rychle a všem ujíždělo, neměl jsem dnes žádný problém," poznamenal Vettel.
Smůlu si vybrali oba jezdci Ferrari, kteří na startu stáli ve druhé řadě. Alonso musel kvůli poruše systému DRS, otvíracího zadního přítlačného křídla, dvakrát neplánovaně do boxů, čímž přišel o šanci na dobrý výsledek. Jeho kolega Felipe Massa poškodil přední křídlo a později ho dokonce dvakrát potkal defekt a nucené výměny obutí. "Dneska bylo té smůly trochu moc. Hlavně je to smutné, když člověk viděl, jak byl Fernando rychlý bez DRS. Minimálně pódium by z toho bylo," litoval šéf Ferrari Stefano Domenicali.
Sebastian Vettel: "Byl to fantastický a bezproblémový závod, rychlost bylo dobrá, stačilo se soustředit jen na šetření pneumatik."
Kimi Räikkönen: "Kvalifikace nebyla úplně ideální, dnes auto fungovalo. Tlačil jsem se dopředu a bylo to dobré."
Závod byl plný předjížděcích manévrů a soubojů na ostří nože, jaký spolu sváděli v jednu chvíli třeba jezdci McLarenu Jenson Button a Sergio Peréz. Nebo v závěru Hamilton a Markem Webberem, které penalizace za výměnu převodovky, respektive za kolizi v minulém závodu v Číně možná stála umístění na stupních vítězů. Oba těsně bojovali o páté místo, které nakonec vydřel Hamilton a Webber spadl až na sedmou pozici za Péreze.
Po druhém vítězství v sezoně a celkově 28. v kariéře vede Vettel šampionát s jedenáctibodovým náskokem před Räikkönenem. Na třetí místo se posunul díky pátému místu z Bahrajnu Lewis Hamilton z Mercedesu.
Před závodem v zemi opět zesílily střety protivládních demonstrantů s policií, kvůli kterým se předloni v Bahrajnu nejelo. Opozice chtěla strhnout pozornost na svou kampaň za nastolení demokracie v této monarchii. Lidé blokovali silnice, pálili pneumatiky a házeli kameny na bezpečnostní síly. Ty v několika vesnicích kolem metropole Manáma odpoledne a navečer použily slzný plyn.
Dalším závodem je za tři týdny Velká cena Španělska v Barceloně.
Velká cena Bahrajnu, 4. závod mistrovství světa vozů formule 1 v Manámě:1. Vettel (Něm./Red Bull) 1:36:00,498 (průměrná rychlost 192,632 km/h), 2. Räikkönen (Fin./Lotus) -9,111, 3. Grosjean (Fr./Lotus) -19,507, 4. Di Resta (Brit./Force India) -21,727, 5. Hamilton (Brit./Mercedes) -35,230, 6. Pérez (Mex./McLaren) -35,998, 7. Webber (Austr./Red Bull) -37,244, 8. Alonso (Šp./Ferrari) -37,574, 9. Rosberg (Něm./Mercedes) -41,126, 10. Button -46,631.
Pořadí MS (po 4 z 19 závodů):
1. Vettel 77 b., 2. Räikkönen 67, 3. Hamilton 50, 4. Alonso 47, 5. Webber 32, 6. Massa (Braz./Ferrari) 30, 7. Grosjean 26, 8. Di Resta 20, 9. Rosberg 14, 10. Button 13.
Pohár konstruktérů:
1. Red Bull 109, 2. Lotus 93, 3. Ferrari 77, 4. Mercedes 64, 5. Force India 26, 5. McLaren 23, 7. Toro Rosso 7, 8. Sauber 5.