Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
V šachu

Hamilton na Nürburgringu pláchl všem a vyrovnal Schumacherův rekord

Rekord legendárního Michaela Schumachera je vyrovnán. Lewis Hamilton z Mercedesu totiž opanoval Velkou cenu Eifelu a zapsal 91. vítězství ve formuli 1. Na druhém místě dojel na Nürburgringu Max Verstappen z Red Bullu, třetí skončil Daniel Ricciardo z Renaultu, který se na "bednu" dostal po více než dvou letech.

Lewis Hamilton z Mercedesu na Nürburgringu
zdroj: AP autor: Matthias Schrader

Hamilton odstartoval z druhého místa a hned zaútočil na vítěze kvalifikace Valtteriho Bottase. Druhý pilot Mercedesu sice první pozici udržel, ale ve 13. kole chyboval při průjezdu první zatáčkou a obhájce titulu se dostal do vedení, jež poté s přehledem udržel až do konce.

Bottas navíc o několik kol později musel kvůli technickým problémům odstoupit a na druhé příčce průběžného pořadí mistrovství světa ztrácí po jedenácti závodech na Hamiltona 69 bodů.

Šestinásobný mistr světa udělal další krok k vyrovnání Schumacherova rekordu v počtu titulů. Po dojezdu dostal od Schumacherova syna Micka jednu z přileb sedminásobného šampiona. "Nevím, co říct. Je to obrovská čest," řekl pětatřicetiletý pilot. "Jako kluk jsem za Michaela Schumachera závodil na počítači. A když jsem viděl, jak formuli dominoval, nikdy by mě nenapadlo, že se jen přiblížím některému z jeho rekordů," dodal.

Je nám líto, video expirovalo.
Hamilton ovládl Velkou cenu Eifelu a vyrovnal Schumacherův rekord

Verstappen zaostal na druhém místě za Hamiltonem o pět sekund a na třetím místě hodnocení šampionátu ztrácí na druhého Bottase 14 bodů. "Snažil jsem se Lewise držet, ale Mercedes byl o něco rychlejší," uznal Verstappen. "Myslím, že druhé místo jsme si zasloužili a jsem také rád, že mám bod navíc za nejrychlejší kolo," přidal.

Třetí pozici na Nürburgringu, kam se formule 1 vrátila po sedmi letech, bouřlivě oslavil Ricciardo, protože se na stupně vítězů dostal poprvé od vítězství ve Velké ceně Monaka v roce 2018. Francouzská stáj na podobný úspěch čekala ještě déle, naposledy vybojovala pódium před devíti lety.

"Čekal jsem na to dlouho a abych se přiznal, tak to prožívám, jako kdybych se na stupně dostal úplně poprvé," prohlásil Ricciardo, který se vsadil s Cyrilem Abiteboulem, že pokud se dostane na pódium, nechá si šéf Renaultu udělat tetování. "Je to tak. Musím mu něco vymyslet. Musí to mít něco společného se mnou a také s Německem, když se nám to zde povedlo," usmál se Ricciardo.

O rekordní zápis se postaral také Kimi Räikkönen, jenž nastoupil do 323. závodu v kariéře a osamostatnil se v počtu startů před Rubensem Barrichellem. Pro pilota stáje Alfa Romeo šlo o jediný důvod k radosti, protože po desetisekundové penalizaci za zavinění nehody, po níž musel odstoupit George Russell z Williamsu, skončil dvanáctý.

Fanoušci v ochozech nescházeli

Na tribunách Nürburgringu sledovalo závod 13 500 diváků. "Jsme velmi spokojeni. Vzhledem k tomu, že jsme měli deset týdnů na přípravu a jen dva týdny na prodej vstupenek, je to velký úspěch," řekl agentuře SID sportovní ředitel okruhu Mirco Markfort.

Lístky si pořídilo i několik stovek fanoušků z rizikových oblastí zasažených koronavirem, kteří na závodě nakonec chyběli. Více diváků bylo v letošní improvizované sezoně jen před dvěma týdny v Soči, kde Velké ceně přihlíželo kolem 30 tisíc lidí.

Velká cena Eifelu, závod mistrovství světa vozů formule 1 na Nürburgringu (Německo):

1. Hamilton (Brit./Mercedes) 1:35:49,641, 2. Verstappen (Niz./Red Bull) -4,470, 3. Ricciardo (Austr./Renault) -14,613, 4. Pérez (Mex./Racing Point) -16,070, 5. Sainz (Šp./McLaren) -21,905, 6. Gasly (Fr./Alpha Tauri) -22,766, 7. Leclerc (Mon./Ferrari) -30,814, 8. Hülkenberg (Něm./Racing Point) -32,596, 9. Grosjean (Fr./Haas) -39,081, 10. Giovinazzi (It./Alfa Romeo) -40,035.

Nejrychlejší kolo: Verstappen.

Průběžné pořadí MS (po 10 ze 17 závodů): 1. Hamilton 230 b., 2. Bottas (Fin./Mercedes) 161, 3. Verstappen 147, 4. Ricciardo 78, 5. Pérez 68, 6. Norris (Brit./McLaren) 65.

Pohár konstruktérů: 1. Mercedes 391, 2. Red Bull 211, 3. Racing Point 120, 4. McLaren 116, 5. Renault 114, 6. Ferrari 80, 7. Alpha Tauri 67, 8. Alfa Romeo 5, 9. Haas 3.

Zdroj
ČTK, ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články