Grid girls zpátky ve hře? V Monaku a Rusku chtějí dívky na startovním roštu
Zdánlivě uzavřené téma je zpět na stole. Pořadatelé Velké ceny Ruska a Monaka chtějí, aby se při závodech formulí v Soči a Monte Carlu vrátily na startovní rošt sličné dívky. S návrhem přišli dva měsíce poté, co nové vedení šampionátu označilo takzvané Grid Girls za přežitek doby a nahradilo je dětmi.
Noví američtí majitelé formule 1 začátkem února zrušili dlouholetou tradici s tím, že neodpovídá hodnotám současného světa. Proti zrušení se sice vyslovili piloti i samy dívky, vedení formule 1 se však ve světle celospolečenské debaty o sexismu rozhodlo od dalšího angažování modelek upustit.
"Pokud se dohodneme, tak bychom tuto tradici rádi oživili," uvedl ruský vicepremiér Dmitrij Kozak, který je také šéfem organizační komise zářijového závodu. "Není správné postavit na trať děti, které se bojí mechanických věcí. Musejí to dělat dospělí. Všude v motosportu uvádějí auta před závodem dívky, protože jsou krásné a hodí se k nim. Navíc naše ženy jsou nejkrásnější," prohlásil.
Monako o krok před Ruskem
Zatímco Rusové chtějí o návratu dívek teprve jednat, Monako už podle všeho výjimku získalo. "Naši američtí přátelé rozhodli, že když žena drží tabuli s číslem, tak to poškozuje obrázek žen. Naše modelky přitom studují školy modelingu a komunikace a jejich vystoupení před závodem patří k přípravě, kterou si zaplatily," řekl šéf monackého autoklubu Michel Boeri.
"V Liberty Media (promotér formule 1) vyslechli naše argumenty a nemají s tím problém. Takže Grid Girls se vrátí, jen nebudou držet žádné cedule. Krásné dívky budou opět přitahovat kamery," citoval Boeriho deník Nice-Matin.
Novou tradici F1 buduje ve spolupráci s mezinárodní federací FIA. Děti, které budou doprovázet dvacítku pilotů F1 na startovní rošt, budou vybírat národní motoristické federace země, v níž se Grand Prix pojede. Místa mohou přidělovat jako odměnu za výsledky v závodech juniorských sérií nebo se mohou losovat.
"Pro tyto děti to bude mimořádná chvíle. Jen si to představte, že můžete své hrdiny sledovat z bezprostřední blízkosti, pozorovat, jak se jezdci Grand Prix připravují na závody," řekl už před startem sezony šéf marketingu F1 Sean Bratches.