Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Archiv D: Olympijské hry dobré vůle

Chaotický závod v Německu svědčil nejvíce Verstappenovi. Hamilton dojel až devátý

Boj s počasím, nehody i chyby v boxech. Velká cena Německa formule 1 nabídla velice živelnou podívanou, z které nejlépe vyšel Max Verstappen z Red Bullu, jenž slaví druhý triumf v ročníku. Skvělý výkon předvedl i druhý Sebastian Vettel z Ferrari, jenž startoval jako poslední. Na třetím místě dojel Daniil Kvjat z Toro Rosso.


Max Verstappen si jede pro vítězství během Velké ceny Německa
zdroj: REUTERS autor: Kai Pfaffenbach

Propadákem naopak skončil dnešní závod v dešti a na mokré trati pro mistrovský Mercedes. Obhájce titulu a vedoucí muž průběžného pořadí mistrovství světa Lewis Hamilton obsadil po startu z pole position devátou příčku, na kterou mu navíc pomohla až penalizace obou jezdců Alfy Romeo, Valtteri Bottas sedm kol před koncem havaroval.

Závod byl kvůli dešti zkrácen z 67 na 64 kol, protože první tři kola odjeli jezdci na mokré trati za safety carem. Poté následoval klasický pevný start, který příliš změn nepřinesl. To však ale fanouškům bohatě vynahradil zbývající hektický průběh závodu, který se může směle ucházet o titul nejnapínavější Velké ceny za poslední roky.

Zpomalovací vůz byl v úvodu na trati hned několikrát a prakticky všichni piloti toho využili k výměně gum. Charles Leclerc z Ferrari se díky dobře načasovaným zastávkám v depu dostal na druhé místo, ale na směs do sucha vsadil jako spousta dalších příliš brzy.

Je nám líto, video expirovalo.
Verstappen vyhrál divokou německou VC F1

Začalo totiž opět pršet, Leclerc vyjel mimo trať do kačírku a dobře rozjetý závod pro něj skončil. Do bariéry vzápětí vrazil i Hamilton, který se sice dokázal dostat do boxů, jenže do nich nezajel na určeném místě, za což poté dostal pětisekundovou penalizaci.

Nečekaným zajetím do depa navíc zcela zaskočil mechaniky, takže výměna poškozeného předního křídla a gum zabrala celou minutu. Britský pilot, který před rokem v Německu na mokré trati zvítězil navzdory startu ze 14. místa, se tak propadl z první pozice na páté místo. V čele měl přitom v jednu chvíli až čtyřicetisekundový náskok.

Mercedes v jubilejním 200. závodě ve formuli provázela smůla i nadále. V 54. kole vyjel Hamilton znovu z trati, nabral velkou ztrátu a finišoval až na 11. příčce. Na body se posléze posunul až po půlminutové penalizaci Kimiho Räikkönena a Antonia Giovinazziho, kteří původně dojeli na sedmém a osmém místě. "Byla to smůla, protože boural hned u vjezdu do depa, takže jsme se nestihli připravit a pak už se chyby jen hromadily," řekl šéf Mercedesu Toto Wolff.

Vtípky už ne. Karma nás potrestala, řekl Wolff.

Naznačil také, že do budoucna si stáj také nejspíš rozmyslí podobné akce jako teď v Německu, kdy mechanici i Wolff na sobě měli oblečení odkazující k prvnímu závodu Mercedesu ve formuli v 50. letech. "Ukázalo se, že na vtípky tady není místo a člověk by se měl soustředit na práci. Nejsme pověrčiví, ale věříme v karmu a dnes jsme se poučili," dodal.

Chvíli po Hamiltonovi skončil mimo trať na čtvrtém místě jedoucí Bottas, jenž při havárii ulomil přední kolo. Hamilton tak díky tomu má v čele šampionátu před finským pilotem na druhé příčce náskok 41 bodů. "Řekli mi, ať na to šlápnu, a já na to šlápnul trochu moc. Moje chyba, kdybych se méně snažil, tak jsem mohl získat nějaké body," uvedl Bottas.

Velká cena Německa
zdroj: REUTERS autor: Kai Pfaffenbach

Trápení favorita dokonale využil Vettel a senzačně se po startu z posledního místa dostal až na stupně vítězů. Čtyřnásobný mistr světa, který na Verstappena ztratil sedm sekund, si tak spravil chuť po loňské Velké ceně Německa, kde naopak on po startu z pole position přišel po havárii v dešti o jasné vítězství.

"Byl to těžký závod a v jednu chvíli mi dokonce připadal nekonečný. Na začátku jsem se nemohl srovnat s gumami do mokra, takže nakonec bylo dobře, že se závod protahoval a já si na ně zvykl," řekl Vettel. "Na konci už nebylo potřeba nic vymýšlet. Měl jsem rychlost, mohl jsem útoky dobře načasovat, a jak se do zatáček najíždělo opatrně, tak je pak i předjet," přidal.

Verstappen navázal na měsíc staré vítězství z Rakouska a zůstává jediným pilotem, který dokázal v probíhající sezoně narušit nadvládu Mercedesu. Ani on se však na mokré trati nevyhnul smyku a "hodinám". "Jo, to bylo pěkné. Závod byl o tom, udělat nejméně chyb, ale nebylo to vůbec snadné," prohlásil po sedmém vítězství v kariéře.

Kvjat se potřetí v kariéře dostal na stupně vítězů. Třetí byl rovněž v roce 2016 v Číně a jeho maximem je druhá pozice z Maďarska v roce 2015. Ruský pilot měl navíc ještě jeden důvod k oslavě, protože den před závodem se stal poprvé otcem. "Neuvěřitelné, mám obrovskou radost. Bylo to jako horor a černá komedie v jednom. V jednu chvíli jsem si myslel, že mám po závodě... Prostě nahoru dolů jako moje kariéra," prohlásil Kvjat, který se loni po roční pauze vrátil do formule poté, co ho kvůli špatným výkonům propustil Red Bull.

Velká cena Německa, závod mistrovství světa vozů formule 1 v Hockenheimu:

1. Verstappen (Niz./Red Bull) 1:44:31,275, 2. Vettel (Něm./Ferrari) -7,333, 3. Kvjat (Rus./Toro Rosso) -8,305, 4. Stroll (Kan./Racing Point) -8,966, 5. Sainz (Šp./McLaren) -9,583, 6. Albon (Thaj./Toro Rosso) -10,052, 7. Grosjean (Fr./Haas) -16,838, 8. Magnussen (Dán./Haas) -18,765, 9. Hamilton (Brit./Mercedes) -19,667, 10. Kubica (Pol./Williams) -24,987.

Nejrychlejší kolo: Verstappen.

Průběžné pořadí (po 11 z 21 závodů): 1. Hamilton 225 b., 2. Bottas (Fin./Mercedes) 184, 3. Verstappen 162, 4. Vettel 141, 5. Leclerc (Mon./Ferrari) 120, 6. Gasly (Fr./Red Bull) 55.

Pohár konstruktérů: 1. Mercedes 409, 2. Ferrari 261, 3. Red Bull 217, 4. McLaren 70, 5. Toro Rosso 42, 6. Renault 39, 7. Racing Point 31, 8. Haas 26, 9. Alfa Romeo 26, 10. Williams 1.

Zdroj
ČTK, ČT sport

Hlavní zprávy