Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
EP Benátky nad Jizerou

Enge je natěšený na restart: Bez závodění neumím žít

Praha – Pilot Tomáš Enge ohlásil návrat k závodění. Pro rok 2014 uzavřel smlouvu s německou vývojovou stájí Reiter Engineering, nutno dodat po nucené pauze zaviněné dopingovým distancem – druhém v kariéře. Přesto chce ukázat, že to s volantem nezapomněl. V pořadu Téma pro hosty sděloval podrobnosti.

Tomáš Enge na ČT sport
zdroj: ČT sport

"Pojedu vybrané závody v Evropě i Americe za tým, který sídlí v Německu a vyrábí vozy Lamborghini GT3 a Camaro GT3. Konkrétní program zatím nemám sestavený," přiznal.

Comeback v roli závodníka zažije Enge po osmnáctiměsíčním zákazu za pozitivní dopingový test. "Beru léky na vysoký krevní tlak. Vše jsem oznámil a předkládal při obhajobě lékařské zprávy. Byl to ale podle mezinárodní automobilové federace prohřešek, za který jsem musel rok a půl stát. Chvíli mi trvalo, než jsem se s tím srovnal. Prostě řekli, že to byla chyba a za tu se musí platit," převyprávěl vlastní kauzu.

Start nového ročník formule 1 v Melbourne Enge pečlivě sledoval. V často diskutovaných změnách pravidel se rychle zorientoval: "Uvidíme, jak se s tím týmy vyrovnají během první poloviny sezony. Jsou stáje, jako Mercedes, které budou silné od začátku. Ostatní se s technickými problémy budou prát. Zajímavější je to v tom, že nebudeme moc dopředu vědět, kdo bude v cíli první. Mohlo by to být pro diváky napínavější. Na ten tišší zvuk motorů si budeme ještě chvíli zvykat. Myslím, že za rok si na to ani nevzpomeneme."

Je nám líto, video expirovalo.
Téma pro hosty ČT sport

Dosud jako jediný Čech si nejrychlejší monoposty v závodech sám vyzkoušel: "Zažil jsem toho v motorismu hodně. Za účast ve formuli 1 jsem rád. Byly to sice jen tři závody, ale cením si, že jsem byl prvním z východní Evropy. Tlak byl obrovský, ale pro mě úžasný zážitek."

Co tedy přivedlo Engeho zpět na závodní dráhu? "Pohybuji se v tom odmalička. Dokážu poradit, rozumím vývoji a s testováním nejrůznějších aut mám hodně zkušeností, které jako jezdec uplatním. Neumím si představit, že bych v životě dělal něco jiného," přiblížil.


První stopku dostal Enge za látku THC v těle. Pro piloty zvláštní doping, ale na seznamu zakázaných látek je. "Nevzpomínám na to období rád. V roce 2002 jsem díky tomu přišel o titul mistra Formule 3000. Začal jsem pak jezdit vytrvalostní závody jako Indy Racing League (dnešní IndyCar) v Americe. Jezdit pořád doleva byla zajímavá zkušenost. Řítit se 350 km za hodinu, kdy rozhodují centimetry o vzdálenosti od aut před vámi, vedle i za ním, může vypadat nudně, ale pokud se jednou někdo dostane na ten ovál, vstávají mu chlupy na ruce. Má na to pak v televizi úplně jiný pohled," myslí si.

Enge je automobilový všeuměl. Jsou ale podniky, které mu do početné sbírky chybí. "Ještě bych rád na Rallye Dakar. V terénním autě nebo s buginou se spolujezdcem jako třeba Carlos Sainz. To jsem ještě nezkusil. Rád bych se jednou vrátil i do Le Mans. Kvůli smlouvě s Riter Engineering to ale letos nepůjde," konstatoval.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články