Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
MS v orientačním běhu juniorů 2025

Enge je natěšený na restart: Bez závodění neumím žít

Praha – Pilot Tomáš Enge ohlásil návrat k závodění. Pro rok 2014 uzavřel smlouvu s německou vývojovou stájí Reiter Engineering, nutno dodat po nucené pauze zaviněné dopingovým distancem – druhém v kariéře. Přesto chce ukázat, že to s volantem nezapomněl. V pořadu Téma pro hosty sděloval podrobnosti.

Tomáš Enge na ČT sport
zdroj: ČT sport

"Pojedu vybrané závody v Evropě i Americe za tým, který sídlí v Německu a vyrábí vozy Lamborghini GT3 a Camaro GT3. Konkrétní program zatím nemám sestavený," přiznal.

Comeback v roli závodníka zažije Enge po osmnáctiměsíčním zákazu za pozitivní dopingový test. "Beru léky na vysoký krevní tlak. Vše jsem oznámil a předkládal při obhajobě lékařské zprávy. Byl to ale podle mezinárodní automobilové federace prohřešek, za který jsem musel rok a půl stát. Chvíli mi trvalo, než jsem se s tím srovnal. Prostě řekli, že to byla chyba a za tu se musí platit," převyprávěl vlastní kauzu.

Start nového ročník formule 1 v Melbourne Enge pečlivě sledoval. V často diskutovaných změnách pravidel se rychle zorientoval: "Uvidíme, jak se s tím týmy vyrovnají během první poloviny sezony. Jsou stáje, jako Mercedes, které budou silné od začátku. Ostatní se s technickými problémy budou prát. Zajímavější je to v tom, že nebudeme moc dopředu vědět, kdo bude v cíli první. Mohlo by to být pro diváky napínavější. Na ten tišší zvuk motorů si budeme ještě chvíli zvykat. Myslím, že za rok si na to ani nevzpomeneme."

Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Téma pro hosty ČT sport

Dosud jako jediný Čech si nejrychlejší monoposty v závodech sám vyzkoušel: "Zažil jsem toho v motorismu hodně. Za účast ve formuli 1 jsem rád. Byly to sice jen tři závody, ale cením si, že jsem byl prvním z východní Evropy. Tlak byl obrovský, ale pro mě úžasný zážitek."

Co tedy přivedlo Engeho zpět na závodní dráhu? "Pohybuji se v tom odmalička. Dokážu poradit, rozumím vývoji a s testováním nejrůznějších aut mám hodně zkušeností, které jako jezdec uplatním. Neumím si představit, že bych v životě dělal něco jiného," přiblížil.


První stopku dostal Enge za látku THC v těle. Pro piloty zvláštní doping, ale na seznamu zakázaných látek je. "Nevzpomínám na to období rád. V roce 2002 jsem díky tomu přišel o titul mistra Formule 3000. Začal jsem pak jezdit vytrvalostní závody jako Indy Racing League (dnešní IndyCar) v Americe. Jezdit pořád doleva byla zajímavá zkušenost. Řítit se 350 km za hodinu, kdy rozhodují centimetry o vzdálenosti od aut před vámi, vedle i za ním, může vypadat nudně, ale pokud se jednou někdo dostane na ten ovál, vstávají mu chlupy na ruce. Má na to pak v televizi úplně jiný pohled," myslí si.

Enge je automobilový všeuměl. Jsou ale podniky, které mu do početné sbírky chybí. "Ještě bych rád na Rallye Dakar. V terénním autě nebo s buginou se spolujezdcem jako třeba Carlos Sainz. To jsem ještě nezkusil. Rád bych se jednou vrátil i do Le Mans. Kvůli smlouvě s Riter Engineering to ale letos nepůjde," konstatoval.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články