Doubek vládne evropské sérii NASCAR 2 a sní o startu na 500 mil v Daytoně
Série NASCAR v zámoří je tahák pro diváky a středem pozornosti motoristické veřejnosti. V Evropě tomu tak zatím není, ale o víkendu je možno na okruhu v Mostě sledovat závody evropské série, v níž vede skupinu 2 český jezdec Martin Doubek.
Ten už se na severočeském okruhu připravuje na sobotu a neděli. "Snažíme se vyzkoušet různá nastavení," vysvětluje v pořadu Svět motorů na ČT sport. "Změnila se trošku i trať. Poslední zatáčka se trochu zúžila a zjistil jsem, že se tam moc s autem nevejdu," dodává s úsměvem jezdec, který se po letní pauze snaží znovu dostat do formy. "Chci si tu vyzkoušet pár kol," vysvětluje.
Na mosteckém okruhu závodí rád. "Okruh se mi líbí. Přijdou fanoušci a rodina. Je tu vždycky výborná atmosféra," vysvětluje před víkendem, při němž se speciály pro NASCAR dělí o okruh se závodními tahači.
Doubek bude mít o víkendu napilno. Protože kromě v sérii Euro NASCAR 2, kterou vede, závodí také v Euro NASCAR Pro, kde je zatím desátý, a tak si zazávodí až až.
"Je to docela makačka, zvlášť, když je takhle teplo," říká muž, jenž vede ve "dvojkách" tři závody před koncem s náskokem třiceti osmi bodů.
Ve druhé sérii chce ale také výš, i když.... "Tu druhou kategorii beru jako trénink na titul ve dvojkách," dodává. A hned vysvětluje svoji ztrátu. "Musel jsem vynechat jeden závod kvůli zranění krku. Ale nehorší závod se škrtá a Belgie i Německo, které nás ještě čekají, jsou za dvojnásobný počet bodů, takže mám ještě šanci útočit na nejlepší pětku," dodává.
Český jezdec stále uvažuje i o slavné sérii NASCAR v zámoří. "Je to sen. Chtěli bychom tam, ale nemáme čas se dostat do Ameriky a trénovat tam. Mám za sebou jeden závod na půlmílovém ovále na Floridě, kde jsem odjel čtyři závody. Teď bych potřeboval jet další závod buď na stejném ovále se silnějším autem, nebo na delším oválu se stejným autem. Ale zatím nebyl prostor. Nicméně sen startovat například v Daytona 500 mil, tam pořád je," říká přesvědčivě.
Doubek závodí s vozem Ford Mustang. "Má 400 koní, je to osmiválec, pětilitr, třináct set kilo a bez elektronických podpůrných systémů. Takže nemáme ABS ani kontrolu trakce. Je to taková velká motokára," popisuje svůj speciál s tím, že diváci mají o víkendu možnost si v Mostě vozy v depu prohlédnout.